Het is toch zonde - Skoda op betonblok

hemi24

Forumguru
Auw!!! Toch weinig schade zo op het eerste gezicht, al vraag ik me af hoe 'ie daar bovenop is gekomen; dat blok moet toch onder de voorbumper door zijn gekomen, waarom is die dan niet erger beschadigd?!?

djmshell

Senior Member
@ EdK ::grin::grin::grin: tis de hopen dat dat de persoon in kwestie het dan nog een keer voor elkaar krijgt voor de andere kant:tongue:

Michel

Forumguru
Afgelopen vrijdag zag ik mijn auto ook weer eens opgekrikt staan om de banden van voor naar achter (en van achter naar voor) te laten wisselen, maar gelukkig deed mijn bandenleverancier dat niet met een betonblok :)

Constant

Erelid
Dit soort betonblokken worden steeds vaker als obstakel geplaatst (in Amsterdam Centrum zelfs tussen rijbaan en fietspad), ik heb er een beetje mijn twijfels over omdat ze niet zo goed opvallen als bijv. paaltjes. Maar het blijft dom als iemand hier bovenop rijdt, zeker bij daglicht.

darkprojectx

Forumguru
ik vind het ook belachelijke dingen, ze zijn te laag en daardoor vallen ze niet op. Waarom ze dan zo hoog moeten zijn dat je je dorpel helemaal kapot rijdt? Zal wel iets met afschrijving van auto's te maken hebben. Zet er gewoon een duidelijk bordje/paaltje neer of een normale stoep.
Die dingen liggen altijd op verkeerde punten, waar het druk is. Dus als je op het verkeer zit te letten en de bocht iets te krap neemt dan zit je erop.
Gebeurt hier bij de KFC vrijwel dagelijks.
Ook liggen ze hier op het parkeerterrein, tussen 2 vakken in waar de auto's met de neuzen naar elkaar parkeren. En er zijn nogal wat mobilisten die denken dat ze vooruit ook uit het vak kunnen rijden (wat op elke normale parking ook kan) en dan het beton blok niet zien want dat komt niet boven de motorkap uit. Gevolg is dat ze de hele voorkant krom rijden of zwaar beschadigen.

EdK

Forumguru
Is wel leuk om te lezen dat je het niet ziet omdat het niet boven je motorkap uitkomt !!??
Maar voor het je motorkap bovenuit komt, dan is er toch ook een periode dat hij het wel komt
Notabene is dat ding vaak ook nog wit geschilderd !
Wel sorry dat ik het zeg, maar als je op zo'n ding weet te rijden dan ben ik bang dat een bezoek aan Hans Anders of Pearle echt nodig is
En als dat niet helpt dan misschien eens wat opfriscursussen bij een rijschool ?

TTE

Lid
Belachelijk die dingen, zouden verboden moeten worden. Heb er een keer zo'n rotding geraakt. Deuk aan de onderzijde van de auto!

Constant

Erelid
De kern van het probleem lijkt me dat het noviteiten zijn, veel automobilisten hebben 'm nog nooit gezien en als ik naar de foto kijk, dan zit dat ding ook nog eens op een onverwachte plaats. Maar anderzijds, als daar een peuter had gestaan, was de automobilist daar dan ook overheen gereden?

Ik reed jaren terug op een slecht verlichte weg bijna in een ongemarkeerde bussluis, het was een doorgaande weg, de enige weg door een woonwijk, dan verwacht je zoiets toch niet? Er mag wel eens wat beter worden nagedacht over de juiste plaatsing en markering van verkeersobstakels.

Er vallen trouwens ook veel slachtoffers onder fietsers door mallotig geplaatste obstakels.

Figaro75

Senior Member
Noviteiten?? Die Jumbo blokken zijn al jaren (>20) opgenomen in het assortiment van veel leveranciers van betonmateriaal.
Van origine bedoeld voor vrachtwagens op industrieterreinen.
Paaltjes worden vaak 'plat' gereden dus het is niet zo vreemd dat er dan wordt gekeken naar een steviger alternatief.
Als mensen gewoon wat beter opletten en niet proberen te eten en sturen tegelijkertijd...........

Verhaaltje uit de praktijk......
Bussluis net aangelegd, aannemer is rond de bussluis het terrein aan het egaliseren.
Er komt een auto met een ouderlijk stel erin aanrijden en slaat rechtsaf het weggetje naar de bussluis in.
En toen was het boem en ho en stond de auto schuin in het gat van de bussluis.
Politie erbij en mevrouw helemaal overstuur en gaat tekeer over waarom er niets is aangegeven.
Agent neemt mevrouw een stukje mee terug en wijst naar het bord bij het begin van het weggetje en zegt: "zo staat uw auto er nu ook bij....."
vp_2605_70x70.thumbnail.jpg

Het was een nieuw stukje weg (aftakking) dat speciaal was aangelegd voor die sluis.
Dus ze zijn bewust afgeslagen want we hadden die weg net 1 dag open.

Ik wil hiermee zeggen dat er soms rare en onoverzichtelijke dingen worden verzonnen maar de automobilist moet zelf ook zijn verantwoordelijkheid nemen.

Maar het is wel een grappige foto......:baby012:

Constant

Erelid
Maar als je kijkt naar de foto van het incident, de rijbaan heeft geen markeringen. Een witte lijn had wellicht veel verschil gemaakt. Menigeen rijdt buiten de rijbaan over de parkeervakken op een leeg parkeerterrein.

En toen ik zelf bijna een bussluis inreed, toen moest ik wel terug. Ik heb een minuut gekeken in het donker, de verkeersborden waren niet te zien. Elders wordt het driedubbel aangegeven inclusief verlichte borden (zoals busbaan met grote lettters op het wegdek, verboden in te rijden borden, bussluisbord, etc.).

Bussluis net aangelegd, aannemer is rond de bussluis het terrein aan het egaliseren.
Was de weg niet afgesloten? Stond er geen verboden in te rijden bord?

EdK

Forumguru
Maar als je kijkt naar de foto van het incident, de rijbaan heeft geen markeringen. Een witte lijn had wellicht veel verschil gemaakt. Menigeen rijdt buiten de rijbaan over de parkeervakken op een leeg parkeerterrein.

Hier geef je dus eigenlijk al aan dat de mens zelf zich niet aan de regel houd
Een parkeervak is om te parkeren en zodra je het als openbare weg gaat gebruiken dan is de kans aanwezig dat er iets fout gaat !
En dat menigeen dat doet, tsja dat is dus op menigeen hun eigen risico !
Ben ook erg benieuwd of die Skoda op sokkel uberhaupt geld kan gaan zien van de verzekering !?
En als de eigenaar van het betonblok zijn poot nog dwars zet heb je nog kans dat je ook voor die schade kunt opdraaien !

Het klinkt lullig maar ik zie het als een gevalletje eigen schiuld dikke bult !

EdK

Forumguru
@EdK: alhoewel iedereen goed moet opletten, ben ik niet zo enthousiast over het betonblok uit het nieuwsbericht.

Constant, dat is een ander verhaal, hij staat in principe zoals ik nu kan bekijken op een parkeervak en een stukje van het asfalt
Maw als je netjes op asfalt blijft is er eigenlijk niets aan het handje en had de bestuurder er niet bovenop gestaan.
En mag aannemen dat het op klaarlichte dag is gebeurd en dat ze niet gewacht hebben om de skoda weg te halen tot het licht was en dat het beter te zien zou zijn op foto's
En met aller respect maar dan moet je toch echt aan de glazen als je dat blokkie niet ziet liggen ! ??

hemi24

Forumguru
En met aller respect maar dan moet je toch echt aan de glazen als je dat blokkie niet ziet liggen ! ??

Vergis je niet Ed: even stoppen voor het betonblok, zodat 'ie net uit het zicht is over de motorkap; even wat praten (of in dit geval eten) en vervolgens weg proberen te rijden...
Het is echt niet de eerste!

Constant

Erelid
Met een whopper in de ene hand en een blackberry in de andere hand, is het niet makkelijk om goed te sturen :)

Maar zonder gekheid, ik zou het logischer vinden dat er eerst een stoeprand zit en daarna pas het obstakel. En als je even bent afgeleid of moet uitwijken, dan wordt een stuurfout wel keihard afgestraft. Onnodig hard afgestraft....

Bovenaan Onderaan