Het is toch zonde - Skoda op betonblok

MarcoO2

Forumguru
Helemaal mee eens. Op sommige plekken kun je prima betonblokken neerleggen (denk aan een berm waarbij mensen vaak door het gras gingen, leg blokken neer en het gebeurt niet meer). Maar op dit soort parkeerplaatsen, waar het een feit is dat mensen met allerlei dingen bezig zijn, zou er wel twee keer nagedacht mogen worden. Uiteraard heeft ieder zijn eigen verantwoordelijkheid, maar ik zie de laatste tijd té vaak van dit soort krengen op plekken waar je ze niet verwacht. Zet er dan in ieder geval nog zo'n rood/ wit rubberen paaltje voor, dat gaat niet zomaar kapot maar is wel beter zichtbaar en brengt ook nog eens geen schade aan.

Als ik ooit mijn auto beschadig op een betonblok op een plek waar die niet thuis hoort, is het eerste wat ik doe de eigenaar van dat terein aansprakelijk stellen wegens gevaarzetting.

Noord26

Forumguru
Ik ken wel die driehoeken in het wit als afscheiding. Daar heb ik een keer tegen aan gezeten op een voor onbekende plaats, waar het gras toen hoger stond als dat blok beton; dus onzichtbaar.
Die kosten heb ik wel vergoed gekregen van de gemeente (volgens mij gemeente Zoetermeer).

Berry

Senior Member
We zijn in Nederland helemaal doorgeschoten met dit soort dingen,
blokken paaltjes drempels etc niet gek dat mensen in een SUV rijden want Zwitserland is vlakker.

Constant

Erelid
Leuk dat je Zwitserland noemt, daar heeft men dit soort obstakels niet (de kleinste overtredingen worden daar gewoon of eigenlijke ongewoon kei- en keihard aangepakt).

van_der_P

Senior Member
Als die Octavia gewoon op het asfalt gebleven was, was er helemaal niets gebeurt.
Vroeger was je veel meer betrokken bij het autorijden, dan tegenwoordig in een moderne comfortabele auto.
Het is zelf zo, dat er mensen zijn die het autorijden erbij doen.
En als het dan fout gaat heeft de wegbeheerder het gedaan.
Dat voorbeeld over de bussluis komt bij ons in de regio ook voor. Bijna iedere maand ligt er wel een auto in. En op de doorgaande weg staat een bord verplicht rijrichting, dat wordt genegeert, vervolgens staat er een bord bussluis, en ook op de straat geschilderd van links naar rechts 'Bussluis'. Als je dat allemaal genegeert hebt kun je ook nog zien als je vooruit kijkt, dat het een andere situatie is als anders. Er licht namelijk een trottoirband over de weg. En dan toch doorrijden. Dan ben je het toch echt zelf schuld.

Bovenaan Onderaan