Het kleine Citigo eiV bestellingen en levertijden topic

pemojo

Nieuw lid
Vandaag bericht van dealer ontvangen dat onze Citigo op voorlopige productieweek 32 staat . Begin december besteld.

Fabia 123

Forumguru
In België is de EV fabriek van Audi deels stilgezet omdat er geen onderdelen zijn. Levering accu's.
Kan bij Skoda ook een rol spelen.

Me Zelf

Forumguru
Misschien toch maar eens dit topic weer eens opschonen zoals @cali05 dat voorstelde; het is nu inderdaad erg onoverzichtelijk wie wanneer bestelde en wat dat dan de verwachte leverdatum was en wordt. Eens kijken of ik daar morgen aan toe kom.

in ieder geval bekruipt me wel een gevoel van willekeur en een splitsing tussen “productie in Q1 2020 en productie in Q3 2020). Alsof er in Q2 geen slots voor Nederland zijn misschien?

Ik heb het niet goed uitgezocht maar wat ik er van begrepen heb, heb je (uitgaande van private lease: niemand die een Citigo e iv koopt hier denk ik?) ook nog eens geen poot om op te staan als de levertijd plots een half jaar verschoven wordt. Erg balen dus!

Me Zelf

Forumguru
In België is de EV fabriek van Audi deels stilgezet omdat er geen onderdelen zijn. Levering accu's.
Kan bij Skoda ook een rol spelen.
Je kunt (bijna) 3 accu’s voor een Citigo maken voor 1 van een E-tron. CO2 regeltechnisch is het dan veel gunstiger om dan toch maar die citigo’s in elkaar te schroeven (ga ik ervan uit dat VAG alles bij elkaar genomen wordt en niet dat het per merk uitgesplitst is). Zegt hij hoopvol...

Fabia 123

Forumguru
@Me Zelf
Ik geloof je graag.
Maar ik vraag me wel af hoeveel marge voor VAG op 1 E-tron zit in vergelijking met 3 Citigo's.
Hoe zal VAG daar mee om gaan?

Benjamin Ben

Nieuw lid
Update van de dealer gekregen.
De oorspronkelijk beloofde week 8 wordt op z’n minst week 19. (Eind april)
Dat ‘op z’n minst’ vertrouw ik al helemaal niet

cali05

Forumguru
Zojuist bericht van de dealer gehad: auto is inmiddels gebouwd en heeft de fabriek verlaten. Verwachte levering binnen enkele weken. Ook wel bijzonder gezien bovenstaande berichten.

EpicCobra

Actief lid
Vanmiddag bij de dealer geweest...
En die had toch wel hee goed nieuws
Er was een annulering van exact dezelfde uitvoering als wij hadden besteld en die is deze week geproduceerd.
En kunnen we over 3 weken ongeveer rijden
Dat is nog eens service
En wij zijn er superblij mee

Me Zelf

Forumguru
Wow, het gaat hard in ene!

Ik ben nog bezig met een opgeschoonde lijst. Vanuit het forum via csv naar excel was makkelijk, de lijst bijwerken is dan een kwestie van alle berichten nagaan (best veel ondertussen) en straks nog van excel weer terug naar comma separated values. Maar als iemand een handiger idee heeft dan dit dan houd ik me aanbevolen!

Ik heb begrepen dat er maar 120 Citigo IV' p/m voor Nederland geproduceerd worden.
In de actie van de private lease zijn er rond de 700 stuks verkocht, dus reken maar uit wat dit betekend voor de levertijden.
Het kan dus zijn als je auto een paar dagen later besteld is, dat dit maanden verschuiving kan opleveren.

ER zit ook een duidelijk verschil bij wanneer besteld (getekend) bij de dealer en wanneer besteld door de dealer en bevestigd bij de fabriek. Hier kan zo maar 2 weken tussen zitten.

Bodie

Lid
Hier dan ook nog 1 voor de statistieken:
Naam, besteldatum, dealer, uitvoering, kleur, productiedatum, geschatte leverdatum, daadwerkelijke leverdatum

Bodie, 29 november, Century Groningen, Ambition+comfort pakket, Candy White, ?, week 7 (12-02-2020), ?

Vandaag nog even navraag gedaan, maar veel meer informatie dan 'het loopt inderdaad allemaal wat uit, maar verder weet ik nog niets. Ze zijn met de planning bezig, als ik wat meer weet laat ik het weten' kwam de verkoper momenteel ook niet.

Dat belooft niet veel goeds. Als ik uitga van dat de productiedatum 5 weken voor productie bekend is+4 weken transport en rijklaar maken, dan wordt het zeker niet eerder week 14.

Ik blijf het vreemd vinden dat in een logistiek zo geoptimaliseerde keten van autoproductie&levering er niet meer informatie bekend is. Ik ken diverse andere ketens/winkels die dat een stuk beter doen met de klant, zelfs voor producten van een paar Euro. Zo heb ik momenteel meer waardering voor leveranciers die mij bij vertraging laten weten dat ze bijvoorbeeld zelf iets niet goed voor elkaar hebben (bv voorraadbeheer) en daarom niet op de afgesproken datum kunnen leveren.....

Ik krijg dat idee ook we een beetje... dat ze bij de importeur denken deze deal is zo scherp dat ze wel even kunnen wachten... en dat de dealer het dan kan oplossen. Wij zitten met een oude diesel die weer gekeurd moet worden, duurdere wegenbelasting en laadpaal die al geplaatst is.. maar vanuit de importeur is weinig begrip.

Laatst bewerkt:

cali05

Forumguru
IMG_4550.JPG

Zojuist proefgereden met de Citigo I EV. Het rijdt als een Citigo alleen tot ca. 100 km/u is tie veel sneller van z'n plek. In de stad is het rijden prima en het one-pedal -drive is een beetje wennen maar werkt prima. Verder een lekker karretje. Op de autoweg hoor je voor wind- en bandengeruis. We zijn bevestigd in onze aanschaf en hopen over een aantal weken in onze eigen Citigo te kunnen rijden.

Me Zelf

Forumguru
Poging om het netjes te maken. Graag lijst kopieren en je eigen gegevens eronder zetten in vet (of aanpassen)

Naam, Besteldatum, Dealer, Type, Kleur, Geschatte leverdatum op contract, Voorlopige productie / leverdatum, Afgeleverd
  1. Mezelf, 27-Nov, Vallei Autogroep,Style, Crystal Blue, half feb, week 10 / ,…
  2. Bulletdodger, 27-Nov, Maas Autogroep, Style, Crystal Blue, half feb, Week 14 / ,…
  3. ElcocheSKODA, 19-Nov, Auto Arena, Style, Crystal Blue, ?, week 5 / Eind feb,…
  4. Simonron, 24-Nov, Pouw Apeldoorn, Style, Crystal Blue, half feb,?,…
  5. Tward, 30-Nov, Korterink Rouveen, Style, Crystal Blue, half feb,8 april / Eind april-begin mei,…
  6. Robvee, 14-Nov, Pon dealer Hoogland, Style, Deepblack, week 5, ?,…
  7. Cali05, 16-Nov, Pon Hoogland, Style, Deep Black, week 5, week 5 / week 9?,…
  8. El Bautista, 22-Nov, Pon dealer naarden, Style, Sunflower Yellow, Begin feb,?,…
  9. Dixon, 17-Nov, A-Point Amsterdam, Ambition, Wit, ?, ?,…
  10. Gitty Up Go, 18-Nov, Udenhout Veldhoven, Style, Deepblack, Begin feb, Week 8/ Week 11,…
  11. Berrychello, 14-Nov, Pon Dealer Hoogland, Style, Kiwi Green, week 5, ?,…
  12. Joostev, 4-Dec, Dago Doetinchem, Style, ?, Week 21,?,…
  13. Fleezo, Nov, Van den Udenhout, Ambition, Zwart, ?,/ Week 20,…
  14. Ahr, Eind Nov, ?, Style, Wit, ,/ Begin maart,…
  15. Benjamin Ben, 6-Dec, Auto Poppe Goes, ?, ?,Week 8,Week 19,…
  16. EpicCobra, half Nov, Hoogenboom rotterdam, Style, Crystal Blue, half februari, half juni -> oktober -> week 9,…
  17. Pemojo, Begin dec, ?, Style, Deepblack, Eind februari, Week 32,…
Mis ik nog iemand?

Bovenaan Onderaan