Hier nog een newbie

Rolle

Senior Member
Ik ben al een paar dagen actief op het forum maar heb me nog niet officieel voorgesteld. Hier gan we dan.

Mijn verhaal is gelijkaardig aan dat van Constant. Ik rij (nu nog) met een Volvo S40 1.9 TD van 1998 (deze maand 10 geworden), heb het beestje aan een interessante prijs kunnen overnemen toen hij 4 jaar oud was, er stonden toen ong. 145.000km op de teller. 6 jaar verder zijn er dit inmiddels +300.000 en beginnen er grote kosten aan te komen.
De stuurunit van het ABS systeem, speling op de bussen van de achterwielophanging, koppeling begint te verslijten, koppakking idem, versnellingsbak lekt een heel klein beetje olie, de banden, remschijven en blokken hebben hun beste dagen gehad.

Kortom veel kosten om er nog een jaartje mee te rijden (normaal gesproken zou ik volgend jaar in juni de leasing (VW passat quasi full option) overnemen van mijn vader.
Echter de kosten aan mijn huidige wagen en de prijs die ik voor de passat zou betalen wegen niet op tegen het feit dat ik nu voor iets meer een spiksplinternieuwe wagen zal hebben.

Ik heb me namelijk begin deze maand een O2 combi allure (brilliant silver) 1.9 Tdi 105pk met DPF besteld. Verdere uitrusting 17" pegasus + sportchassis, verduistere ramen achteraan. Voor de veiligheid heb ik toch de hoofdairbags en actieve hoofdsteunen genomen.

Levering is voorzien begin oktober, maar kan misschien iets vroeger zijn zei de dealer. Ik hoop het, het wachten duurt zo lang!!!!!!!!!

Aan de anciens op het forum alvast bedankt voor de feedback op mijn vorige posts en ik heb zo het vermoeden dat ik hier regelmatig zal langslopen.

Tot een dezer.

van inkel

Forumguru
Levering is voorzien begin oktober, maar kan misschien iets vroeger zijn zei de dealer. Ik hoop het, het wachten duurt zo lang!!!!!!!!!

Allereerst welkom op dit gezellige en leerzame forum :aangenaam:.

En wat dat wachten betreft kan ik je garanderen, het is het zeker waard.
Ik hoop dat je genoeg folders in huis hebt. ;)

Hugo1973

Actief lid
Van harte gefeliciteerd met je aankoop en veel succes met het wachten...

Zo te lezen is het wel een prachtige uitvoering, dus het wachten meer dan waard!!!

Uiteraard ook veel plezier op het forum!!! :489:

Fabia

† In Memoriam
Gefeliciteerd met je aankoop en ja wachten duurt lang. Maar uiteindelijk als je 'm dan hebt is echt genieten geblazen. Voor de rest lees je folders stuk, ga af en toe naar je dealer en leef je uit op het forum.

Gieliovd

Forumguru
Welkom op het forum. Van een Volvo naar een Skoda. Van origine beide zeer eigenwijze merken.

Veel plezier met je nieuwe wagen (straks), mag je er veel veilige afstanden mee dekken. Daarnaast veel plezier op het forum. Ik ben dan wel weg vanaf maandag maar er zijn er genoeg die je opvangen ;)

Rolle

Senior Member
Hoi allemaal,

Bedankt voor de hartelijke ontvangst. Aan de commentaren hier op het forum zal het inderdaad een prachtige wagen zijn. Waarom duurt het wachten zo lang????

Gieliovd

Forumguru
Om de de jongens hier:

bst070405051.jpg

Het ook druk hebben met hun werk:

IM.1619_zl.jpg

Fabia

† In Memoriam
Ik kan bijna niet geloven dat ik mijn rode knorretje alweer twee weken heb. Zo lang gewacht en nu vliegt de tijd weer. Zo zie je maar dat alles relatief is.

Wiseguy

Actief lid
Welkom op het forum.... wat precies is een "Allure" versie?
Ik heb er namelijk nog niet eerder van gehoord.

Veel plezier in ieder geval en denk eraan... iedere dag wachten is er weer 1 dichterbij het in ontvangst nemen van de sleutels van je nieuwe bolide... :grin:

Rolle

Senior Member
Allure is een speciale versie (België) standaard stream radio, PDC voor en achteraan, electronische airco, cruisecontrol, regendetector zelfdimmende binnenspiegel, radiovoorbereiding met 8 speakers.
Voor nog meer info www.skoda.be en dan de carconfigurator

Rolle

Senior Member
Ondertussen maar een maandje meer wachten. En ik hoop nog steeds op minder ..... Misschien volgende week eens bellen met de garage.:623:

Rolle

Senior Member
Vrijdag bij de garage geweest, de auto is binnengekomen. Zaterdag mag ik hem gaan halen.

Bakkertje

Forumguru
Gefeliciteerd!
Dat is snel gegaan zeg! (begin augustus (weet je nog wanneer hij precies besteld is?)besteld begin september binnen..)
De mijne is 14 augustus besteld, wie weet komt de mijne ook zo snel!
Sterkte nog met de laatste dagen wachten!

Rolle

Senior Member
Gefeliciteerd!
Dat is snel gegaan zeg! (begin augustus (weet je nog wanneer hij precies besteld is?)besteld begin september binnen..)
De mijne is 14 augustus besteld, wie weet komt de mijne ook zo snel!
Sterkte nog met de laatste dagen wachten!

Besteld op 4 augustus ('s avonds) bij de garage geleverd op 5 september. Levering was vorozien begin oktober maar omwille van de vakantieperiode is alles sneller gegaan.
Ongeveer de helft van de voorop gestelde leveringstermijn.

Ik hoop het voor jou dat het voor uw wagen ook zo snel kan, ook nog veel spannende dagen gewenst en dank je voor het medeleven.:winkie:

Bakkertje

Forumguru
De berichten over snelle levering doet weer wat hoop leven, nu maar hopen dat het geen teleurstelling wordt. Bij mij was ook begin oktober genoemd als waarschijnlijke leverdatum.

Alvast veel plezier met je nieuwe auto!

Bovenaan Onderaan