Ik heb nu zo'n 100 km mee gereden. Wat bevalt erg goed:
* Motor in combinatie met de DSG 7 bak. Geweldig gewoon, ik moet mij inhouden om de auto toch niet op zijn staart te trappen.
* De verstel mogelijkheden van de elektrisch bedienbare stoelen.
* Omlaag klappen van de rechter buitenspiegel als je de auto in z'n achteruit zet.
* Ruimte, ruimte, ruimte: Nu kunnen wij het stoeltje van de jongste gewoon in de slaapstand zetten zonder dat hij met zijn beentjes klem komt te zetten met de bestuurdersstoel.
*Audio functies van de Columbus werkt goed (een SD kaartje met 999 nummers in een directory wordt snel ingelezen en je kunt er snel doorheen scrollen)
*De bluetooth carkit (origineel Skoda) werkt prima met een Blackberry. Hij werkt gewoon in de Handsfree mode. Voice dailing is ook erg handig. Geluidskwaliteit is dik in orde.
Wat is minder t.o.v. van de Peugeot 407:
* Bij verandering van de stand van de ruitenwisser schakelaar wordt er geen melding in het display gegeven (de Peugeot had dit wel zodat je alijd goed zag of deze op manual dan wel auto stond)
*Ruitenwissersysteem vond ik iets geavanceerder. Ook de bijrijder had een volledig schone ruit.
* Bediening cruise control vond ik bij de Peugeot iets fijner (je zag meteen op welke snelheid deze ingesteld stond). Ook geen echte snelheidsbegrenzer (vond mijn vrouw wel handig)
* Dat het kinderslot van de achterportieren alleen maar handmatig bij de achterportieren kan worden aangepast. De Peugeot had hiervoor een knopje op het dashboard zodat als je uitstapte hierop drukte en de kinderen konden gewoon de deur open maken.
O ja vanmiddag ook al meteen de hill hold functie met achteruit een steile oprit achteruit omhoog gereden (stond zo'n 30 cm van de garagepoort af)