Hij is binnen (bij de dealer)

D

Deleted member 2717

Heele moooie SuperB :) Zou je echt trots op moeten zijn :) Ziet er echt netjes uit!

andrehj

Forumguru
Als ik voor zwart leer had gekozen dan had ik de Aluminium look erbij besteld maar bij het Beige leer vind ik het "Hout" goed staan.

Ik zit ook over leer na te denken, maar dat zou dan zwart leer moeten worden (beige is ivm kinderen en spijkerbroeken geen optie), maar ben bang dat dit in de zomer, als de auto in de zon heeft gestaan, wat minder plezierig is... Wie heeft hier ervaring mee?

Zwart leer, grijze met. Lak, heb ik nu in mijn Mazda, geen aanrader. In de zomer duurt het wel even voordat de binnen temperatuur aangenaam is. Ik heb voor hetzelfde interieur gekozen als Rogers, iig geen zwart leer meer dat heb ik wel geleerd de afgelopen 3 jaar.

@Rogers heel veel plezier met je bolide ;) ben wel een beetje jalours.

RogerS

Forumguru
@Andrehj:
Ik heb er zelf ook nog even over het beige leer getwijfeld omdat wij nu kinderen hebben terwijl ik al een Peugeot 306 Roland Garros heb gehad (ook groen metallic en met beige leer aan de randen van de stoelen...). Na negen jaar zag dat er nog redelijk goed uit.
Peugeot%20306%20RG%201.jpg

Peugeot%20306%20RG%202.jpg

Op een Duits Skoda forum zijn daar een paar topics over geweest en de meeste die Beige leer hebben zeggen dat het eenvoudig is schoon te houden. Onder andere met een microvezeldoekje en water. In sommige gevallen is het zelfs makkelijker dan stoffen bekleding bijvoorbeeld indien een kind in de auto moet overgeven. Bij stof trekt dat er zo lekker in en bij leer niet.
Wel zul je zo'n twee keer per jaar het leer moeten behandelen, o.a. invetten, om het mooi soepel te houden maar ja dat is ook het geval bij zwart leer.

Michel

Forumguru
Mooie kleur dat Amazonian Groen Metallic! Het staat de Superb erg goed, vind ik. Is weer eens wat anders.

RogerS

Forumguru
Het kenteken is ook bekend: **-NDL-*
Verzekering is al geïnformeerdn de groene kaart is ook uiterlijk zaterdag binnen, net voordat wij op vakantie gaan.

RogerS

Forumguru
Wij zijn zelfs op vrijdag 13 augustus getrouwd! Wij hebben gelukkig geen last van bijgeloof en mocht ons huwelijk toch op de klippen lopen dan kunnen wij nog altijd vrijdag de 13e de schuld geven. HaHa

Ralph

Lid
Hij heeft geen tijd om z'n blijdschap hier op de site te tonen vandaag. Hij is rondjes aan het rijden in zijn nieuwe S2!!:super:

Of is hij stiekem aan het doorrijden naar lochem?!:grin:

RogerS

Forumguru
Dat valt wel mee. Om 11 uur gaan wij de auto ophalen, mijn vrouw heeft haar werkagenda voor één uur geblokkeerd, en daarna ga ik naar huis om alles voor de vakantie gereed te maken.

Vandaag contact gehad met de dealer, de Superb wordt NOG later gemaakt. Aflevering staat nu op week 40. Hier baal ik goed van maar ja niets aan te doen denk ik zo...............

RogerS

Forumguru
Hij is binnen. :super:

Om 11 uur daar en 5 voor 1 reed ik pas weer weg. Gelukkig heeft Auto Primair een TV hoekje om de kinderen rustig te houden. Zeer goede uitleg en een aflevering waar niets is op aan te merken.

Ik heb al 5 km gereden....

RogerS

Forumguru
Ik heb nu zo'n 100 km mee gereden. Wat bevalt erg goed:
* Motor in combinatie met de DSG 7 bak. Geweldig gewoon, ik moet mij inhouden om de auto toch niet op zijn staart te trappen.
* De verstel mogelijkheden van de elektrisch bedienbare stoelen.
* Omlaag klappen van de rechter buitenspiegel als je de auto in z'n achteruit zet.
* Ruimte, ruimte, ruimte: Nu kunnen wij het stoeltje van de jongste gewoon in de slaapstand zetten zonder dat hij met zijn beentjes klem komt te zetten met de bestuurdersstoel.
*Audio functies van de Columbus werkt goed (een SD kaartje met 999 nummers in een directory wordt snel ingelezen en je kunt er snel doorheen scrollen)
*De bluetooth carkit (origineel Skoda) werkt prima met een Blackberry. Hij werkt gewoon in de Handsfree mode. Voice dailing is ook erg handig. Geluidskwaliteit is dik in orde.

Wat is minder t.o.v. van de Peugeot 407:
* Bij verandering van de stand van de ruitenwisser schakelaar wordt er geen melding in het display gegeven (de Peugeot had dit wel zodat je alijd goed zag of deze op manual dan wel auto stond)
*Ruitenwissersysteem vond ik iets geavanceerder. Ook de bijrijder had een volledig schone ruit.
* Bediening cruise control vond ik bij de Peugeot iets fijner (je zag meteen op welke snelheid deze ingesteld stond). Ook geen echte snelheidsbegrenzer (vond mijn vrouw wel handig)
* Dat het kinderslot van de achterportieren alleen maar handmatig bij de achterportieren kan worden aangepast. De Peugeot had hiervoor een knopje op het dashboard zodat als je uitstapte hierop drukte en de kinderen konden gewoon de deur open maken.

O ja vanmiddag ook al meteen de hill hold functie met achteruit een steile oprit achteruit omhoog gereden (stond zo'n 30 cm van de garagepoort af)

Bovenaan Onderaan