Inderdaad
1.8TFSI met DSG en geen 2.0FSI Tiptronic!!!!!!!
Op carbase (autoweek) staat 't alleen verkeerd. Daar had ik gekeken.
in belgie blijven de 1.8TFSI en de 2.0 FSI blijkbaar naast elkaar bestaan.
Op de 2.0 kan je wel een DSG krijgen maar op de 1.8 niet.
Kbegin dat eigenlijk wel allemaal zever te vinden, bij die motorisatie niet, bij die weer wel, dat ze eens op alle moteren die de versnellingsbak aankan de mogelijkheid bieden.
En 4x4 is er wel op de 2.0 en niet op de 1.8T, etc.
Vermoeiend gezever inderdaad.
Dat je voor automaat nog steeds de 2.0 moet nemen (en dat is geen DSG), blijft hét min-punt voor mij (en voor jullie misschien ook wb de 4x4 en de Scout, die krijgen ook geen 1.8TSI)!
Het blijft eigenaardig dat alleen Audi de 1.8TSI met automaat (en dan ook nogeens de DSG) aanbiedt en Seat en Skoda het met de 2.0FSI automaat (Tiptronic) moeten doen.
Zie ik net ook nog dat die 1.8TSI met RON 91/95 in de specs staat. Nog een reden meer om deze VAG politiek (deze combinatie niet leveren) te verfoeien!
En het al bekende feit dat de 2.0FSI Tiptronic flink minder presteert dan de 1.8TSI manual maar beduidend meer (zo'n 15% meer) verbruikt (+RON98).
Bij Audi is de 1.8TSI DSG ongeveer even snel en verbruikt ongeveer hetzelfde als de 1.8TSI manual.
Kom op Skoda met die 1.8TSI DSG en snel :923:
(Of moeten we het namens minister Cramer vragen vanwege het milieu?? 1.8TSI DSG = veel minder vervuilend dan 2.0FSI Tiptronic
Als ik het dan wordt, dan is de BPM ook zo afgeschaft.LenK, ik draag jou voor als volgende minister van Milieu, Verkeer en Skoda :aangenaam:
Als ik het dan wordt, dan is de BPM ook zo afgeschaft.
Je O2 zo'n 10k goedkoper, wat vind je daarvan? :473: