Hij komt: de 1.8TFSI in de O2

Dutch4x4

Senior Member
in belgie blijven de 1.8TFSI en de 2.0 FSI blijkbaar naast elkaar bestaan.

Op de 2.0 kan je wel een DSG krijgen maar op de 1.8 niet.

Kbegin dat eigenlijk wel allemaal zever te vinden, bij die motorisatie niet, bij die weer wel, dat ze eens op alle moteren die de versnellingsbak aankan de mogelijkheid bieden.

En 4x4 is er wel op de 2.0 en niet op de 1.8T, etc.

Vermoeiend gezever inderdaad. :(
 
En 4x4 is er wel op de 2.0 en niet op de 1.8T, etc.

Vermoeiend gezever inderdaad. :(

ze zouden beter gewoon alle opties open houden, zolang het technisch mogelijk is.

Ik vind het ook dikke zever dat je in een golf GTI wel een DSG kan krijgen en in een O2 RS met identiek dezelfde moter kan je geen DSG krijgen.

Dat zou voor mij al een reden zijn om geen RS maar een GTI te kopen zijn.
 

sitechris

Donateur
Dat is waarschijnlijk ook de reden van VW. Zo blijft de Golf nog wat exclusiever en hebben ze wat meer afzet. Want anders gaan meer mensen voor de RS dan VW lief is.
 

LenK

Forumguru
Zo te zien komt er dus geen automaat voor de 1.8T FSI. Voor een automaat (ook nog eens geen DSG maar tiptronic) blijf je dus nog aangewezen op de 2.0FSI.
Dit vind ik behalve eigenaardig ook niet gewenst.
In mijn signature staat dat het nog niet zeker is dat mijn volgende auto een Skoda is.
Wat ik bij mijn volgende auto wil is meer power/trekkracht (Turbo) en een zuinige automaat (DSG of CVT).
Skoda gaat zo aan deze wensen/eisen dus NIET voldoen. Dan zou het dus weleens NIET meer Skoda kunnen worden.
Jammer, helaas...
 

LenK

Forumguru
Prijs 1.8 T(F)SI bekend:
€ 26150 hatch
€ 27420 combi
Dit is een schappelijke meerprijs van € 290 t.o.v. de 2.0FSI (Belgische meerprijs € 400)
Bron: Autoscoops

Dat je voor automaat nog steeds de 2.0 moet nemen (en dat is geen DSG), blijft hét min-punt voor mij (en voor jullie misschien ook wb de 4x4 en de Scout, die krijgen ook geen 1.8TSI)!
 

Dutch4x4

Senior Member
Dat je voor automaat nog steeds de 2.0 moet nemen (en dat is geen DSG), blijft hét min-punt voor mij (en voor jullie misschien ook wb de 4x4 en de Scout, die krijgen ook geen 1.8TSI)!

Yep, slechte zaak. (Leest u mee bij Pon? :D )
 

LenK

Forumguru
Het blijft eigenaardig dat alleen Audi de 1.8TSI met automaat (en dan ook nogeens de DSG) aanbiedt en Seat en Skoda het met de 2.0FSI automaat (Tiptronic) moeten doen.
Zie ik net ook nog dat die 1.8TSI met RON 91/95 in de specs staat. Nog een reden meer om deze VAG politiek (deze combinatie niet leveren) te verfoeien!

En het al bekende feit dat de 2.0FSI Tiptronic flink minder presteert dan de 1.8TSI manual maar beduidend meer (zo'n 15% meer) verbruikt (+RON98).
Bij Audi is de 1.8TSI DSG ongeveer even snel en verbruikt ongeveer hetzelfde als de 1.8TSI manual.

Kom op Skoda met die 1.8TSI DSG en snel :923:
(Of moeten we het namens minister Cramer vragen vanwege het milieu?? 1.8TSI DSG = veel minder vervuilend dan 2.0FSI Tiptronic :D
 
Het blijft eigenaardig dat alleen Audi de 1.8TSI met automaat (en dan ook nogeens de DSG) aanbiedt en Seat en Skoda het met de 2.0FSI automaat (Tiptronic) moeten doen.
Zie ik net ook nog dat die 1.8TSI met RON 91/95 in de specs staat. Nog een reden meer om deze VAG politiek (deze combinatie niet leveren) te verfoeien!

En het al bekende feit dat de 2.0FSI Tiptronic flink minder presteert dan de 1.8TSI manual maar beduidend meer (zo'n 15% meer) verbruikt (+RON98).
Bij Audi is de 1.8TSI DSG ongeveer even snel en verbruikt ongeveer hetzelfde als de 1.8TSI manual.

Kom op Skoda met die 1.8TSI DSG en snel :923:
(Of moeten we het namens minister Cramer vragen vanwege het milieu?? 1.8TSI DSG = veel minder vervuilend dan 2.0FSI Tiptronic :D

LenK, ik draag jou voor als volgende minister van Milieu, Verkeer en Skoda :aangenaam:
 

___JC___

Forumguru
Als ik het dan wordt, dan is de BPM ook zo afgeschaft.
Je O2 zo'n 10k goedkoper, wat vind je daarvan? :473:

Als de BPM afgeschaft wordt denk ik dat er een stuk minder Skodarijders zouden zijn. Dan kunnen we allemaal een A6 of BMW 5 serie kopen of leasen !!
 
Bovenaan Onderaan