Hill Control werkt niet of ontbreekt

Rosinfield

† In Memoriam
ja, erg handig bv in parkeergarages. DSG is idd een zegen. Merk het als ik nu zo nu en dan een handbak meekrijg bij de dealer. Wat een gedoe.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja en anders lukt het ook niet het alsnog te activeren. EdK heeft het geprobeerd (weliswaar een 1.4, maar dat maakt verder niet uit)

Borrie1973

Actief lid
Nee heb geen DSG en heb het zelf niet meebesteld, aangezien deze auto al in de showroom stond te wachten ( op mij)

EdK

Forumguru
Nee heb geen DSG en heb het zelf niet meebesteld,

Wel dan kun je het voor 99% wel vergeten.
Ik ben met VCDS bezig geweest om dit te activeren en het staat ook in het VCDS ( mijn boord omputer ) maar bij activeren en saven kreeg ik in mijn maxidot scherm een error 19 melding van de ESP
en een hoop geping meteen ergens vanuit het dashboard.
Na de settings weer terug gezet te hebben was alles weer bij normaal.

Maw je hebt 1% kans dat het alsnog inschakelbaar is maar ga er maar van uit dat het dus niet mogelijk is

Ps: Yeti 1,4 TSI ambition met grijze skoda velgen

skodaboy

Forumguru
als je hill control hebt op je auto,werkt deze onder een bepaalde hellingshoek.
heb ook hill control op m'n 02 4x4 en da werkt bij mij perfect zelfs met een aanhangwagen achter de 02.
en het systeem werkt in de 2 richtingen (zowel vooruit als achteruit) als je een helling wil oprijden..

Blauw Monster

Nieuw lid
Heb zelf de 1.8tsi 4x4 Experience. Bij mij zit op bij de schakelpook een knopje off-rood.
Als ik deze ingedrukt heb en de helling is stijl genoeg kan ik het gas en de rem gewoon los laten.
Ik rol dan gecontroleerd rustig naar beneden. Er brand dan ook indicator lampje op het dashboard.
'tis me alleen niet helemaal duidelijk waar ie dan op remt. Is dit de motor of ergens anders, maar lijkt me een vraag voor een nieuw topic.

Jose

Nieuw lid
Ik heb een ambition 4x4 handgeschakeld gebouwd dec. 2012 en daar zit het in elk geval
bij mij niet op, wel jammer overigens.
Gr. Arie
Ik heb ook een Ambition 4x4 handgeschakeld jan 2012 in de uitvoering ALL-Drive
En daar zit Hill Hold wel standaard op.

Bovenaan Onderaan