hill hold

RobPG

Lid
Als ik de configurator op de Belgische Skoda-site gebruik dan zie ik ESP, EDS, HBA, DSR als optie staan bij een handbak, bij een DSG echter niet. Dan zou je dus zeggen dat deze opties bij een DSG zitten. Hill hold control staat er echer niet als optie bij. Althans voor een gewone Elegance-uitvoering. Bij de Scout is deze standaard aanwezig. Niet leverbaar voor andere uitvoeringen wellicht?

O2_1.2TSI

Actief lid
@Luke: Je hebt geen DSG dus ik denk dat je ook geen Hillhold zal hebben.
Heb je al naar jouw code gekeken die Captain Hook hierboven vermeld?

PC-fre@k

Banned
Komt ook gewoon voor bij voorwielaandrijving + ESP. De greenline heeft namelijk ook gewoon ESP en Hill Hold. Heb dit tijdens een proefrit getest en het werkt nog ook. Hij houdt net die 1-2 seconden de rem in als jij je voet verplaatst en gas geeft.

skodaboy

Forumguru
ik rij met een 02 4x4 elegance-uitvoering...
destijds (2008) toen ik de wagen aaankocht,zat er ook géén hill hold standaard op de wagen,nochtans heeft een 4x4 ESP,ASR,enz. standaard,
ik heb dus de hill hold als optie destijds genomen bij de aankoop...

ik ben wel content dat ik de hill hold heb,is zeer fijn om weg te rijden op hellingen,zeker met een aanhangwagen...:winkie:

flip

Lid
@o2 tsi: Die van mij is een Belgische versie zonder dsg. Ik krijg zo een donkerblauw vermoeden dat esp in combinatie met dsg wèl hill hold heeft, de versie zonder dsg dan weer niet.
@Captain Hook: geen van die codes komt er in voor. Ik zocht nog eens op http://igorweb.org/equidec/howto.html, maar die site blijkt niet of amper te werken. Daar zouden alle codes van VW en Skoda verklaard worden...

flip

Lid
1AT is de code voor ESP, en die heb ik, maar verder vind ik geen enkele code die verwijst naar up hill control. Jammer, maar dan kan je minstens stellen dat de informatie vanwege Skoda verwarrend/misleidend is... (begeleidend boekje 'supplement voor instructieboekje, technische wijzigingen 05/2009)

Bovenaan Onderaan