MarcoO2
Forumguru
- De kleur is 6000K, wat gewoon veel te blauw is. Af-fabriek Xenon zit op 4200K, iets daar in de buurt lijkt veel geschikter.
- De kleur is 6000K, wat gewoon veel te blauw is. Af-fabriek Xenon zit op 4200K, iets daar in de buurt lijkt veel geschikter.
Je moet niet vergelijken met Xenon, maar met LED... Af-fabriek LED is ook veel witter dan Xenon (althans, als ik mijn full led Leon vergelijk met mijn voorgaande Octavia's).
Tof! Hoe bevallen ze jou? Ik heb onlangs na lang wikken en wegen ze toch ook maar besteld via eBay. Nu maar hopen dat ze zonder extra kosten (douane) de weg naar NL vinden.@turboturbo, die lamp die jij benoemd heb ik uit de USA achterin m'n S2 zitten, zijn hier idd niet te krijgen![]()
Dat snap ikKelvin is Kelvin. De lichtkleur staat los van de lichtbron. Af-fabriek LED zal tussen 4500 en 5000 Kelvin in zitten. Normale Xenon is 4300K. Het verschil is niet zo groot in getal, maar wel in perceptie. Daarom is 6000K opeens wel erg wit. Zelfs lichtelijk blauw en niet aan te raden ivm contrast wat weg valt bij regen bijvoorbeeld.
Dat snap ikik geef alleen aan dat af-fabriek LED vaak standaard al witter is dan af-fabriek Xenon, en dat je dus geen appels met peren moet vergelijken.
Exact. En dan is het toch niet logisch om after market led te vergelijken met xenon? Vandaar mijn opmerking: vergelijk dan met oem led.Xenon geeft een spectrum aan licht weer, met een gemiddelde Kelvin waarde. LED heeft geen spectrum maar een vaste kleur waardoor de perceptie over het algemeen witter is. Xenon heeft af-fabriek er altijd wat gelig (3500K) bij zitten, maar ook blauw (>6500K). Xenon is een samenstelling van gassen welke door de gebruikte combinatie bepaalde lichtkleuren geven, met dus een gemiddelde waarde.
Ik moest flink bijlappen helaas, tot nu toe bevallen ze goed. Storingsvrij doen ze al bijna 2 jaar hun dingTof! Hoe bevallen ze jou? Ik heb onlangs na lang wikken en wegen ze toch ook maar besteld via eBay. Nu maar hopen dat ze zonder extra kosten (douane) de weg naar NL vinden.
Waarom zitten er van die enorme koelvinnen op? Dat hebben H7 en Xenon niet nodig. Terwijl deze lampen energie efficiëntere waardes zouden hebben, met dus minder rest/neven-energie (warmte)?
Altijd huiverig voor een niet waterdichte afsluiting vanwege deze vinnen icm een rubberen dop. Elektra en vocht zijn en zullen nooit vriendjes worden..
op het doosje staat dat ze zelfs '12 ans' mee gaanStoringsvrij doen ze al bijna 2 jaar hun ding![]()
En wat ik ook niet lees, zijn ze geschikt voor start-stop systemen? Bij pilot moet je dan een speciale uitvoering bestellen (pro line digital à €300) ....
Neem aan dat je pilot xenon bedoeld? Xenon heeft altijd opstart tijd nodig, led niet dus lijkt me dat voor start stop systeem geen speciale uitvoering nodig isEn wat ik ook niet lees, zijn ze geschikt voor start-stop systemen? Bij pilot moet je dan een speciale uitvoering bestellen (pro line digital à €300) ....
Dit spul lijkt er een beetje op, misschien een eerste indruk?
Ik kom vaak in Eindhoven, eens kijken of ik een demonstratie kan regelen voor aankoop.
Lijkt me een hele uitdaging: het hele zootje in- en uitbouwen, en dan "als nieuw" retourneren...Bedankt voor je interesse, je kunt de leds na aankoop in je eigen auto testen. We hanteren namelijk een 14 dagen niet goed geld terug garantie.
Houd er in dat geval wel rekening mee dat de producten als nieuw moeten worden geretourneerd.