Onder 1500rpm niemand thuis ??
Bij welke diesel in deze klasse dan wel?? Verwacht geen sportwagenprestaties van een auto die gebouwd is om zuinig te zijn. Ik hoorde van de dealer dat het belangrijk is om deze motor pittig in te rijden om te voorkomen dat je er een lamme bak aan overhoudt.
Verlaagd onderstel ??
Dit is maar een paar mm (als het al het geval is), dus maak je daar maar geen zorgen over. Een VW Passat Blue Motion is slechts 10mm verlaagd. Er wordt ook wel eens gesproken over een sportonderstel, omdat de ophanging van de voorwielen van aluminium is vanwege gewichtsbesparing.
Climatronic/airco:
Heb in mijn huidige auto een handmatig airco (bewust gekozen) en dat bevalt prima. In het verleden een Leon met climatronic gehad en ik vond het irritant dat deze vaak voluit stond te blazen.
Voor de rest:
Ik heb de Greenline Businessline proefgereden in augustus (was de eerste Greenline in Nederland bij een dealer) en ik moet zeggen dat dit helemaal niet tegenviel. Zoals eerder gemeld, verwacht ik dat deze zoals nodig blijkt pittig is ingereden, want ik had niks te klagen (mijn huidige auto is een Zafira 1.9CDTI met 120pk). Op papier (puur de cijfertjes) is de Ocatavia zelfs sneller dan de Zafira, waarbij deze laatste toch echt zijn mannetje staat in het hedendaagse verkeer.
Ik krijg de mijne de 2e week van januari. Ik ben benieuwd.
Groeten,
Mischa