Hoe bevalt de Greenline?

MAD

Nieuw lid
Goedemorgen,

Ik ben benieuwd hoe de Greenline bevalt na een paar maanden?

Ik heb zelf een Octavia Combi, Greenline, Bissiness edition, kleur artic green besteld, maar deze wordt pas in januari geleverd (lease).
 

Wasmachineman

Forumguru
Hoi MAD, wat heb je nu voor een auto ?
Tussen welke moest je kiezen ?
Waarom gekozen voor een Greenline ? En heb je proefgereden in deze ?

Ik ben niet nieuwsgierig hoor !:smirk:
Zelf heb ik ook interesse in de greenline namelijk.
 

MAD

Nieuw lid
Hoi MAD, wat heb je nu voor een auto ?
Tussen welke moest je kiezen ?
Waarom gekozen voor een Greenline ? En heb je proefgereden in deze ?

Ik ben niet nieuwsgierig hoor !:smirk:
Zelf heb ik ook interesse in de greenline namelijk.
Ik had hiervoor een Honda Civic Hybride, beviel op zich wel goed , alleen met een kleine erbij is de kofferbak snel gevuld (met de kinderwagen):). Als voorloop auto rijd ik nu een Twingo en ik kan niet wachten totdat de Octavia er is.

Na wat zoeken ging het tussen de Ford C-max en de Octavia. Uiteindelijk de Octavia gekozen omdat deze meer ruimte heeft dan de C-max.

Ik heb in beide een proefrit gemaakt en ook hieruit bleek dat de Octavia meer voordelen had. Ik vond hem beter zitten, meer beenruimte achterin, minder rijwind. Het enige voordeel wat de c-max heeft is de hoge instap.

Ik heb de Octavia 1.4 TSI gereden en niet de 1.6 TDCI. Er is mij verteld dat deze moteren gelijkwaardig zijn.
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik heb een proefrit gemaakt met de greenline en dat beviel heel goed, beter dan mijn huidige 1.9 pompverstuiver.
Zelf ook 2 kleine jongens en nog is de kofferbak te klein ?
Vrouw wil altijd alles meenemen, bekend verhaal ?
Enige minpunt vond ik de airco van de greenline, die is niet volautomatisch. Heb ik nu wel. Verder alleen veel plus. Vooral lagere bijtelling, scheelt 70 euro / maand dacht ik in mijn geval.
Kun je een hoop mee doen....voor de kinderen dan.:baby012:

Veel succes met wachten.
 

Rallye

Forumguru
Ik heb de Octavia 1.4 TSI gereden en niet de 1.6 TDCI. Er is mij verteld dat deze moteren gelijkwaardig zijn.

Door wie? Mij lijkt er nog al een verschil te zitten tussen een 1.6 diesel en een 1.4 benzine (ook al is het een TSI). Bovendien zijn de versnellingsbakverhoudingen van een Greenline ook nog eens extra lang, wat de auto een heel andere karakteristiek geeft. Bij constante snelheden rijdt je lage toerentallen, maar als je wilt inhalen moet je terugschakelen. De Greenline heeft bovendien banden met een lagere rolweerstand, waarvan de rijkarakteristieken (sturen, soms remmen) anders zijn en een verlaagd (waarschijnlijk harder) onderstel. Kortom: het zijn beide Octavia's, maar ze zouden wel eens erg kunnen verschillen.
 

MAD

Nieuw lid
Dat moteren vergelijkbaar zijn is verteld door de dealer. hij heeft wel aangegeven dat je met de 1.6 meer koppel hebt bij lage toeren.
 

Rallye

Forumguru
Dat moteren vergelijkbaar zijn is verteld door de dealer. hij heeft wel aangegeven dat je met de 1.6 meer koppel hebt bij lage toeren.

OK. Vreemde dealer. Ik wil je niet ongerust maken hoor. Ook de Greenline rijdt als een echte Octavia.
 

Wasmachineman

Forumguru
Beter qua geluid of ook qua rijden? Want over het rijden hoor je nogal eens dat de 1.6 onderin wat minder trekt..

Qua geluid zowiezo. Voor de omstanders maar ook voor de berijder en passagiers. En wat betreft trekkracht vond ik het ook prima. Pompverstuiver zal wel iets explosiever zijn maar dat zal voor mij niet echt een verschil maken. Daar wen je wel aan. Die airco moet ik even testen in de zomer want dat is belangrijker. In de autoweek zeggen ze trouwens de de greenline een automatische airco heeft ? Vreemd, want hij is toch semi automatisch ? Climatic noemen ze dit toch ? Maar ook hiermee kan ik wel leven denk ik. En met die bijtellingvermindering (nieuw woord) kan ik ook wel leven.:)
 

adapter

Nieuw lid
Ja dat klopt van die airco,in de autoweek nr. 45 zitten ze toch echt fout want hij is maar half automatisch.
Leuk om te zien dat een dikke Volvo het aflegt tegen de greenline octavia combi.
En dan het prijsverschil 8000 euro,maar ja de status word duur betaald.
Ik kan er veel leuks voor doen voor dat verschil.
Gr.
 

Cideart

Nieuw lid
Heb mijn greenline nu een maandje. Deze is standaard uitgerust met een climatronic, de volautomatische airco. Ik denk dat hier verschil opzit bij de bestelling in Nederland of België.

Grtz
Maarten
 

hemi24

Forumguru
Leuk om te zien dat een dikke Volvo het aflegt tegen de greenline octavia combi.
En dan het prijsverschil 8000 euro,maar ja de status word duur betaald.
Ik kan er veel leuks voor doen voor dat verschil.
Gr.

Eigenlijk is het een beetje als het verschil tussen een A3 en een Octavia: De volvo is weinig meer dan een opgewaardeerde Focus...
Voor de "semi-premium"-liefhebber, die daarvoor ruimte wil opofferen?

Qua onderstel een heerlijke rijdersauto, maar niet echt ruim...
De dieselmotoren zijn weer prima, sinds Ford ze niet meer zelf maakt..! Maar persoonlijk heb ik toch liever een VAG-motor dan een PSA. De HDI's gaan toch rauw lopen na een ton of 2.

(Met een beetje onderhandelen, zou voor het prijsverschil nog een Aygo of iets dergelijks, voor je vrouw erbij kunnen krijgen.)
 

Hendrik

Nieuw lid
Ik heb inmiddels 4500km afgelegd met mijn Greenline. Bevalt super. Motor wordt steeds soepeler. Onder 1500 rpm niemand thuis, daarboven een vloeiende redelijk pittige acceleratie. De lange overbrengingen ga je op termijn echt waarderen.
Auto is stil, voelt degelijk aan, amundsen werkt super en audio klinkt erg goed.

Wil je meer weten; vraag maar raak!
 

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Hendrik, bevalt de airco / climatic ?
In België en Duitsland zit er een climatronic in en bij ons jammergenoeg niet ? Of valt het mee ?
 

hemi24

Forumguru
De lange overbrengingen ga je op termijn echt waarderen.

Wil je meer weten; vraag maar raak!


Is de overbrenging nu echt langer t.o.v. de niet Greenline uitvoering? Als ik de duotest in de Autoweek lees, krijg ik het idee dat er weinig anders is.

Mijn 1.6 CR TDI Elegance doet bij 2000 omw 110 km/h.

De 1.9TDI uit 2007 die ik hiervoor had deed bij hetzelfde toerental 100 km/h.
 
Onder 1500rpm niemand thuis ??

Bij welke diesel in deze klasse dan wel?? Verwacht geen sportwagenprestaties van een auto die gebouwd is om zuinig te zijn. Ik hoorde van de dealer dat het belangrijk is om deze motor pittig in te rijden om te voorkomen dat je er een lamme bak aan overhoudt.

Verlaagd onderstel ??

Dit is maar een paar mm (als het al het geval is), dus maak je daar maar geen zorgen over. Een VW Passat Blue Motion is slechts 10mm verlaagd. Er wordt ook wel eens gesproken over een sportonderstel, omdat de ophanging van de voorwielen van aluminium is vanwege gewichtsbesparing.

Climatronic/airco:
Heb in mijn huidige auto een handmatig airco (bewust gekozen) en dat bevalt prima. In het verleden een Leon met climatronic gehad en ik vond het irritant dat deze vaak voluit stond te blazen.

Voor de rest:
Ik heb de Greenline Businessline proefgereden in augustus (was de eerste Greenline in Nederland bij een dealer) en ik moet zeggen dat dit helemaal niet tegenviel. Zoals eerder gemeld, verwacht ik dat deze zoals nodig blijkt pittig is ingereden, want ik had niks te klagen (mijn huidige auto is een Zafira 1.9CDTI met 120pk). Op papier (puur de cijfertjes) is de Ocatavia zelfs sneller dan de Zafira, waarbij deze laatste toch echt zijn mannetje staat in het hedendaagse verkeer.

Ik krijg de mijne de 2e week van januari. Ik ben benieuwd.

Groeten,
Mischa
 

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Mischa, goed verhaal !
Zelf ben ik er ook uit en zal ook een Greenline bestellen in mei 2010.
Zijn er nog opties die je erbij hebt besteld ?
 
Bovenaan Onderaan