Als ik voor mezelf spreek vindt ik de achterlichtunits mooier (zonder de rode balk in het midden) en ook de reflectoren in de achterbumper maken het geheel net af.
O ja, waarom ik Skoda ben gaan rijden:
Je koopt een kwaliteitsprodukt voor een prijs waarvoor anderen accessoires bestellen
. Niet op de laatste plaats dat ik de vernieuwde Octavia echt een mooie auto vindt. De lift heeft de auto echt goed gedaan. Het is dat ik niet mocht, anders had ik al meerdere Octavia´s geleasd. Ik heb nu zelfs gekeken naar de Superb, maar die mocht niet van mijn baas. Vermoedelijk is hij bang dat ik voor de helft van het geld een mooiere en completere auto heb dan hij in zijn A6 Avant
. Ook mooi, maar ook heeeeel duur. Later heb ik vaker mensen zien staan prutsen om die sloep in een parkeervak te krijgen bij de supermarkt. Dan zie je pas hoeveel groter die auto is dan een doorsnee model. Ook dit heeft mij doen besluiten er niet aan te beginnen. Verder dacht ik dat de Octavia met zijn 1.6-je een trage, lamme bak zou zijn, maar een proefrit heeft mij anders doen inzien. Mijn huidige auto heeft nogal een explosieve vermogensontwikkeling met zijn Italiaanse motor, dat gaat bij de Octavia CR toch allemaal wat gemoedelijker en geleidelijker. Op papier is Occy zelfs sneller, groter en zuiniger dan mijn huidige auto. Ik vermoed dat ik de opgegeven verbruikscijfers redelijk gemakkelijk ga halen, gezien het feit dat ik nu gemiddels zuiniger rij dan wat de fabrikant voor mijn auto opgeeft (5,7/100km ipv 6,1/100km).
Groeten,
Mischa