Hoe lang duurt de fabricage van een Skoda?

Hetzer

Forumguru
Een aantal maanden wachten op je nieuwe auto is heel normaal, vooral als je af fabriek een auto bestelt met de door jouw geliefde opties!! ,zo heb ik op mijn huidige Fabia 10 weken gewacht, en onze tweede auto Citroën C1 wachten wij nu 2 weken ( word volgende week gemaakt eind maart afgeleverd)

crazy.gif
maar mijn vraag is nu, weet iemand hoelang het ECHT duurt om een auto te maken , dus van blok staal naar auto, duurt dat 1 dag of 1 uur???, misschien heeft iemand conncecties bij NEDCAR??, wie weet het antwoord?
 

Bijlagen

  • 49716-vw%20touran%20Fabriek2.jpg
    49716-vw%20touran%20Fabriek2.jpg
    22,4 KB · Weergaven: 129

Okki

Donateur
Re: Hoe lang duurt de fabricage?

Ik hoorde van mijn dealer dat de fabricage, dus vanaf staalrol tot compleet uit de montagestraat rijden ca. 36 uur duurt
 

SkodaMan

Actief lid
Re: Hoe lang duurt de fabricage?

VAG (Volkswagen AG) is niet zo goed in het snel fabriceren (assembleren) van de auto's en zit tussen de 24 en 36 uur. De Jappen zijn gemiddeld veel sneller: ca. 12 uur. De Amerikanen door er veel langer over dan de Europeanen.

Aan de fabricage gaat een complex logistiek proces vooraf en daarmee vergeleken is de assemblage een peulenschil in organisatorisch opzicht.
 

johann

Lid
Re: Hoe lang duurt de fabricage?

Maar tussen 'van de band rollen' en de daadwerkelijke aflevering zit nog een heel traject, hé. Transporteren naar de importeur, en dan naar de dealer, het moet ook allemaal logistiek verantwoord zijn. Plus alle papierwerk tussendoor! En pas als als de auto bij de dealer staat en daarna de benodigde papieren zijn geregeld, krijg je bericht, dat 'ie er is.

Dus daar gaat idd meer dan 36 uur overheen.
frown.gif
 

Okki

Donateur
Re: Hoe lang duurt de fabricage?

Ja, maar de vraag was "Hoe lang duurt de fabricage?" en dat is dus ca. 36 uur.

Ik vraag me ook af wat er allemaal bij een dealer moet gebeuren. Mijn auto was vorige week vrijdag binnen en wordt "pas" as. vrijdag afgeleverd.
 

Hetzer

Forumguru
Re: Hoe lang duurt de fabricage?

Nou jongens ik heb mijn antwoord zelf al gevonden..
ik ben afgelopen woensdag op werkbezoek geweest bij de Scania fabriek in Zwolle, daar worden 56% van alle Scania's ter wereld gefabriceerd.
In Zwolle produceren ze in ongeveer 8 tot 12 uur zo'n 135 vrachtauto's, en dat is van kaal chassis tot compleet werkende ,gespoten en geteste vrachtwagen!!!
Alle componenten, cabine, motoren etc,etc,etc worden al in een eerder stadium gemaakt, en worden daar los op de chassis delen geplaatst...
In een personen auto fabriek gaat het (volgens de Scania wooordvoerder)basis principe het zelfde alleen vele male sneller omdat ze daar ook vaak werken met bijvoorbeeld 1 versie of 1 bepaalde kleur per dag, zo kunnen ze soms wel tot 60 auto's fabriceren per UUR, dat is dus 1 per minuut!!!!!!!!

info; www.scaniaproductionzwolle.com
 
26 uur

Ik weet dat bij Volvo in Gent auto's compleet van 1e begin tot einde in 26 uur gemaakt worden en er 1100/1200 per dag gemaakt worden. Alles is build-to-order, (dus al verkocht) en alleen voor export naar oa USA maken ze op voorraad. Skoda geen idee van, maar als ik een keer rondloop bij Volvo, dan ben ik wel onder de indruk hoe snel alles goed, en ook het feit dat alles door elkaar gaat qua modellen, de robotten krijgen middels RFID (radio tags) door welk model en opties er nodig zijn. Handwerk zit nog in de bekabeling en afwerking alsmede een stuk speciale zaken die afwijken per model.

Volgens mij zit levertijd ook in transport zaken, nakijken, controles, papierwerk etc, en ik denk ook in zaken aan massa te hanteren, oftewel een volle autotrailer is goedkoper rijden dan een halve voor de fabriek.
 

Mark

Banned
Ja, maar de vraag was "Hoe lang duurt de fabricage?" en dat is dus ca. 36 uur.

Ik vraag me ook af wat er allemaal bij een dealer moet gebeuren. Mijn auto was vorige week vrijdag binnen en wordt "pas" as. vrijdag afgeleverd.

Als de wagen bij de dealer aankomt moet deze nog wachten op de papieren die bij de wagen horen, deze worden altijd appart toegestuurd om diefstal van voertuig tijdens transport te voorkomen (zonder papieren is een auto eigenlijk waardeloos).
Ook moet hij nog van binnen en buiten volledig gepoets worden en moet er nog eventueele extra's gemonteerd worden.
Je moet rekenen dat een dealer ongeveer een week nodig heeft om alles in orde te brengen.
 

Hetzer

Forumguru
ik was weer opzoek naar dit oude draadje, ben er vandaag achter gekomen dat er tot nu toe al 1000 Fabia Combi-FL Greenlines zijn besteld, ik vroeg me af hoelang het duurd voordat deze gefabriceert zijn, moet dus binnen een dag te doen zijn 1000 auto's;)
 

Martysmary

Nieuw lid
Daadwerkelijke bouwtijd

Heeft iemand een idee van wat de daadwerkelijke bouwtijd is van een Superb Combi?

Hierbij bedoel ik niet de levertijd. Mijn auto is in november besteld, volgens de dealer wordt hij in week 5 gebouwd.

Iemand die hier iets over weet?
 

Miez1

Forumguru
@Martysmary,

Mijn auto is gebouwd op maandag 11/7/2011 en stond op 15/7/2011 bij de dealer. Een en ander was te controleren op de stickers welke bij de auto zaten. Ik denk dat de absolute bouwtijd < 1 dag is.

Grtz.

Miez
 

Noord26

Forumguru
Er zijn genoeg fabrieken die 100.000 auto's per jaar produceren. Dat komt neer op 25 a 30 stuks gemiddeld per dag. Er wordt dan natuurlijk tegelijkertijd aan meerdere auto's gewerkt, maar de tijd om een auto te bouwen is daadwerkelijk maar hooguit een paar uurtjes. De meeste tijd van begin tot het einde van de lijn in het interne transport van de losse onderdelen tot een geheel; de daadwerkelijke bouwtijd incl transport zit geloof ik op 12 uurtjes voor een tamelijk grote auto.
 

Stevens

Nieuw lid
Er zijn genoeg fabrieken die 100.000 auto's per jaar produceren. Dat komt neer op 25 a 30 stuks gemiddeld per dag. Er wordt dan natuurlijk tegelijkertijd aan meerdere auto's gewerkt, maar de tijd om een auto te bouwen is daadwerkelijk maar hooguit een paar uurtjes. De meeste tijd van begin tot het einde van de lijn in het interne transport van de losse onderdelen tot een geheel; de daadwerkelijke bouwtijd incl transport zit geloof ik op 12 uurtjes voor een tamelijk grote auto.
Ik denk dat je wat 0-en vergeten zijt in u berekening...
 

Martysmary

Nieuw lid
@Martysmary,

Mijn auto is gebouwd op maandag 11/7/2011 en stond op 15/7/2011 bij de dealer. Een en ander was te controleren op de stickers welke bij de auto zaten. Ik denk dat de absolute bouwtijd < 1 dag is.

Grtz.

Miez

Staat dit ergens in de auto? Kon het in mijn octavia zo niet vinden
 
Bovenaan Onderaan