Hoe lang duurt de fabricage van een Skoda?

Hypodermic

Donateur
Ik kreeg gisteren bericht dat mijn Skoda is geproduceerd en onderweg is naar Nederland. Heeft er iemand ervaring mee hoelang dit zo ongeveer duurt? Ik weet niet of er veel veranderd is in de laatste jaren in het transport naar Nederland enzo. Niet dat ik geen geduld heb, maar ik wil hem wel snel hebben
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Transport kan variëren van 2 a 3 dagen tot 2 weken, afhankelijk hoe snel de auto vanuit Pon op transport gaat naar de dealer.

Hoe snel de dealer de auto dan rijklaar kan maken, is tegenwoordig weer een heel ander verhaal!
 

Captain Hook

Forumguru
Het opmerkelijke van het hele traject is eigenlijk dat de daadwerkelijke fabricage van een auto, qua tijdsduur, verwaarloosbaar is.

De periode daarvoor, dan het logistieke traject + het aflevertraject, consumeren de meeste tijd! :koffie:
 

Hypodermic

Donateur
Het fabriceren kost inderdaad maar een dagje ofzo, maar vroeg me af of er iets van een structuur in zit met transport en afleveren. Dus sowieso nog een maandje geduld hebben.
 

Berghuis

Donateur
Bij mij was het vanaf vertrek transport vanaf de fabriek tot levering aan mij 3 weken. Kan altijd iets afwijken i.v.m. bijv. drukte importeur of dealer. Maar 4 weken moet normaal gesproken makkelijk haalbaar zijn.
 

MarkvdD

Forumguru
Als we het hier over fabriceren hebben bedoelen we dan het daadwerkelijk in elkaar zetten of ook het produceren/maken van alle onderdelen? Daar zit natuurlijk wel een flink verschil tussen.
 

EdK

Forumguru
Het in mekaar zetten kost nog geen dag voor je wagen en dat word vaak gezien als in productie genomen gezien.

Om alle onderdelen die door diverse toeleveranciers worden gemaakt bij elkaar te vergaren op jouw specs dat kost uiteraard ook enkele dagen tot misschien wel weken.....
 
Bovenaan Onderaan