Even een samenvattende indruk tot nu toe. Moest aanvankelijk wel even wennen aan de grotere stugheid tov de Polo, maar dat is nu geen punt meer. De stage 1 is een erg geslaagde toevoeging. Het is ook precies genoeg.
Ding rijdt fantastisch. Wat ik had verwacht, klopt volledig. Veel meer rijplezier.
Heb gedacht over een schroefset, maar eigenlijk ben ik best tevreden over het huidige (sport) onderstel. Wegligging zou ongetwijfeld wel wat verbeteren, maar het zal er niet minder stug op worden. Ook sportuitlaat overwogen, maar ook die laat ik voor wat het is. Wordt mij ofwel te luid of nauwelijks afwijkend van OEM. Wel het nep geluid uitgeschakeld (met dank aan
@VAG-man).
Wel afspraak gemaakt voor andere banden. De Good Year Efficient Grip zijn niet je dat voor deze auto. In deze maat is de keuze uiterst beperkt en dan krijg je ook nog een verouderde versie van de betreffende band. Daarom gekozen voor een maatje (1 cm) breder (veel info op Britse Up forum gevonden) en dan is de keuze reuze. Het worden Good Year Eagle F1 Asymmetric 6. Ga nu echt voor maximaal rijplezier. Wordt het weer echt even te link, dan kan ik de auto laten staan.
Autootje is zoals je kunt zien in mijn handtekening, uitermate zuinig. En de ruimte valt alleszins mee. Voor een weekje naar de Eifel volgende week, kunnen we zelfs de dakkoffer thuis laten, hebben we getest. En dat met hondje mee.
Kosten zijn ook een stuk minder. Dus al met al erg tevreden.