Hoe plat kan de achterbank neergeklapt worden in de Octavia 3 Greenline Businessline modeljaar 2015?

Ben nog redelijk nieuw met mijn Octavia (nov 2014) en tot op heden erg tevreden. Met verhuizen viel het mij op dat de achterbank wel neerklapbaar is, maar dat deze voor mijn gevoel schuin blijft liggen omdat je alleen de stoelleuning neerklapt. In mijn Toyota Avensis kon ik de zitting eerst omhoog klappen en daarna stoel waardoor je een gelijk(ere) laadvloer kreeg.

Ben ik te voorzichtig of is dit gewoon een 'standaard' iets van de Octavia? In de zoekfunctie kreeg ik diverse antwoorden die ik niet helemaal kon plaatsen vandaar mijn vraag.

CDK

Forumguru
@gekkemeneer, helaas kan de zitting niet worden opgeklapt, met als gevolg dat je geen volledig vlakke laadvloer hebt bij het neerklappen van de rugleuning.

CDK

Forumguru
@gekkemeneer, de zitting zit vast met een kliksysteem, je zou dit los kunnen trekken en de zitting rechtop kunnen zetten en wellicht dat de rugleuning dan platter kan....

Canon-Eye

Forumguru
tja, de prijs is er ook naar ;) overigens als je een dubbele laadvloer hebt en deze staat zoals bedoelt omhoog, dan heb je wel een bijna 100% vlakke vloer.
Heeft niet zoveel met de prijs te maken, lijkt me. Bij de vorige en huidige Fabia - en toch ook bij de O2? - kan de zitting wel opgeklapt worden waardoor de leuning vlakker komt te liggen, en daar komt echt geen dure techniek aan te pas.
Gewoon simple and not clever! :nono:

micky

Forumguru
@Canon-Eye ik zie dat anders, de scharnierende constructie kost gewoon meer dan een vaste zitting, technisch gezien kunnen ze een vlakke vloer leveren in het MQB platvorm, toch kiest Skoda hier niet voor, waarom zou dat zijn :)

er wordt letterlijk naar elke eurocent gekeken in de industrie

Klaasje

Forumguru
en dan ook nog neerklapbare bijrijder stoel geeft mooi veel ruimte.
En gewoon helemaal plat met variable laadvloer

Ja idd. Ik neem wel eens het drumstel van de drummer (uiteraard) mee. Dat is ietsje behelpen op deze manier.

Probeer anders van instrument te wisselen:)

skodaboy

Forumguru
bij de 02 kan je het zitgedeelte omhoog klappen of verwijderen.
rugleuning neerklappen (wel eerst de hoofsteunen eruit halen).

daar ik een dubbele koffervloer heb,heb ik nadien een mooie vlakke laadvloer..:jaja:

Gizzmo

Forumguru
Bij mijn astra was het precies hetzelfde, enkel rugleuning neerklappen en een vlakke laadvloer, dit kwam ook omdat de Astra een dubbele bodem achterin had.
Nu met de O3 exact hetzelfde, echter nu geen dubbele bodem, dus hoogte verschil tussen laadvloer en rugleuning, maar de zitting van de achterbank verwijderen heeft geen zin want de rugleuning blijft natuurlijk op dezelfde plek scharnieren. Echter heb je een O3 met dubbele laadvloer is je laadvloer wel gewoon vlak.

guitar_billy

Senior Member
Gaat het dan in de O3 hetzelfde als in de O2? Je kan dan eerst de zitting op klappen om daarna de rugleuning verder naar voren te laten scharnieren.

Met een dubbele bodem wordt het dan helemaal vlak; anders heb je een verhoginkje daar waar de rugleuning begint.

Dus @gekkemeneer probeer eens je achterbank zitting op te klappen. In de O2 doe je dat door de voorkant van de zitting iets omhoog en naar voren te bewegen, daarna kun je het geheel tegen de rugleuning van de voorstoelen plaatsen. Als de voorstoelen ver genoeg naar voren staan kan de achterbank rugleuning helemaal vlak.

Joske

Forumguru
volgens mij kan je gewoonweg de zitting niet opklappen @guitar_billy

zou het moeten proberen maar ik heb toch niets gezien dat hier op wijst dat het wel zou kunnen..

Canon-Eye

Forumguru
Een dubbele laadvloer om een soort van doorlopende semi-vlakke laadvloer te maken is natuurlijk een lapmiddel.
Kost nog nuttige ruimte ook als je grotere objecten wilt laden.
Ze hdden er dan toch op z'n minst een optie van kunnen maken? :pardon:

Gizzmo

Forumguru
Een dubbele laadvloer om een soort van doorlopende semi-vlakke laadvloer te maken is natuurlijk een lapmiddel.
Kost nog nuttige ruimte ook als je grotere objecten wilt laden.
Ze hdden er dan toch op z'n minst een optie van kunnen maken? :pardon:

Hum, ben ik niet helemaal met je eens, nu kan je en een dubbele laadvloer hebben, en een vlakke laadvloer.
Vond het bij mijn astra prettiger dan nu bij de O3, zit er aan te denken dit alsnog zelf te doen.

Bovenaan Onderaan