Hoe reinig ik de binnenkant van mijn ruiten?

FredV

Banned
Een hele oude truuk: neem krantenpapier en maak daarmee je ruit schoon...
Krant kan ook VOOR t lezen gebruikt worden.

corsaar

Senior Member
Een heel oude truuk met die krant,nadeel je krijgt zwarte handen.
Zag het voor het eerst een haf jaar geleden bij een turkse winkel.

LenK

Forumguru
Die krant staat sinds een half jaar geleden ook al in dit draadje.
@supersjors: ammoniak in je auto? Dat stinkt:1884:
En als je alle deuren niet open houdt tijdens het gebruik dan wordt ws ook nog bedwelmd :icon_smile_dead:

EdK

Forumguru
Amoniac is een perfect middeltje
Moet je doen al je verkouden bent, dan heb je schone en zeker vetvrije ramen en je bent ook nog eens van je verkoudheid af !!
Alleen wel zeerrrrrrr goed ventileren, want anders bestaat de kans dat je geen adem meer kan happen en de dood als gevolg als ik het goed heb !

corsaar

Senior Member
Schilders werken nog dagelijks met amoniac, deuren worden er ook mee afgenomen,
maar autoruiten ?

corsaar

Senior Member
Ik weet het niet het staat in de schuur heb er net even aan geroken
en nog steeds tranen in mijn ogen.

De ammoniak die men gebruikt om de ramen te lappen is slechts 20%....(vloeibaar)
Zeer goed om de ramen van de binnenkant streeploos en vetvrij te poetsen.

Werk in de koelindustrie (condensors) en daarbij komen ook wel eens ammoniak gassen vrij van 100%, daar wil je niet in staan......ook de brandweer niet :)

Ik doe het dus gewoon met ammonia(k) van 20%. Op een doekje en daarna met de trekker maak ik het streeploos schoon.

icecube

Actief lid
Nou ik heb de krant vandaag geprobeerd... Leek overdag allemaal fijn in orde, de aanslag was verdwenen evenals de zuignapvlekken. Echter bij nacht als de lampen in je ruit schijnen lijkt het wel een LSD trip... Heb zodra ik thuis was maar een sopje met afwasmiddel gemaakt en hier de ruiten mee schoon gemaakt. Vervolgens even met een droge schone theedoek de boel drooggemaakt. Is weer perfect!

Met de kranten leek het wel of er allemaal olieachtige vegen waren achtergebleven.

ruiten binnen en buiten goed reinigen

Neem een oude krant (liefst telegraaf vanwege de gebruikte inkt) maak daar de ramen binnen en buiten mee schoon, je weet daarna niet wat je overkomt, het is net of het glas verdwenen is.

Ik heb de ruiten en het chroom net schoongemaakt met een krant.
Ziet er veelbelovend uit.
vanavond ga ik controleren of het bij donker ook goed is.

wordt vervolgd.

groet,

en bedank voor de tip:super:

Gertjan
(kippetje)

Bovenaan Onderaan