Herman Janssens
Senior Member
Leuk dat je je leven geriskeerd hebt voor de 'goede zaak', Mothman.
Wel mooi als de FA ook werkt bij het (automatisch) inparkeren, lijkt wel science-fiction die auto!Nou wil ik niet de zeurpiet zijn, maar vindt dat de FA wel erg kort is ingesteld. Ik reed uiteindelijk slechts 5 meter achter mijn voorganger, hij/zij 120, ik 145-150 voordat de FA begon te jengelen. Net als de voorste parkeersensoren overigens: die beginnen pas bij 50 cm zachtjes aan te piepen.
Nog anders: bij de automatische parkeermachine in mijn Octavia remt de auto wel zelf als ik tegen de auto achter of voor me dreig te rollen. Je hoort dan het geluid gelijk als de anti doorslip regeling met remmen in de sneeuw. Zo'n schrapend geluid.
Was al weer uitgestapt om mijn eerste schade te bewonderen, maar er was niets te zien.
Later nog eens automatisch in parkeren bij bosjes maar ook daar remde de auto uiteindelijk hard uit zichzelf af.
Vreemde machine die O3C.
.... Als ik zelf niet tijdig rem, zal ik ook niet tijdig ontkoppelen toch?
Joh, ik kan je niet helpen. Snap van me eigen machine al geen hout. Stond net een half uur op de knop van de deurvergrendeling te drukken maar de deur wil niet dicht.
... Blijkt de pook nog in D te staan... *Faal*
At speeds above 30km/h, the degree of partial braking provided by Front Assistant depends on whether an optional mono-camera is fitted or not. With the camera, partial braking of 6ms-2 is applied; without it, the deceleration provided is 3.5ms-2.
In dat euro ncap stukje staat ook iets interessants:
Eerder al. Ik hoop die van mij aan het einde vd week op te halen. Staat nu al bij de dealer!Ben bang dat we pas weten hoe ACA werkt totdat iemand het op een bestelde auto heeft en dus uitgebreidt kan testen. Las ergens dat de auto's met ACA pas vanaf week 46 worden geproduceerd. Dus dat wordt nog even wachten.
DSG kan afremmen tot 0 KM/H en handbak tot 30 KM/H. Dat is logisch er moet een keer ontkoppeld worden bij een handbak.