Hoe zet ik start-stop aan en uit?

Canon-Eye

Forumguru
als je 5 minuten staat te wachten is het zinvol
Als ik voor een brug kom te staan of zo, dan zet ik de motor wel handmatig uit, op voorwaarde dat de olietemperatuur 99 graden of lager is.
Ik heb weinig zin om bij stilstaande motor wel bv. de airco en dimlichten aan te houden - al weet ik ook wel dat de motor weer wordt ingeschakeld als de dalende accuspanning daar aanleiding toe geeft - want dat voelt voor mij tegennatuurlijk aan. En als het een keertje echt warm is, dan zet ik zolang wel even wat ramen open.

Oftewel, zoals met meer automobiele zaken: ik blijf wel gewoon zelf beslissen... :pardon:

Steady

Lid
Nou ja, bij mijn auto is het in een maand nog nooit gelukt, zal dan ook niet zoveel nut hebben denk ik dan maar :deuk:

Noord26

Forumguru
We zijn heel veel voorwaarden. Dingen als lage accu spanning
Nou ja, bij mijn auto is het in een maand nog nooit gelukt, zal dan ook niet zoveel nut hebben denk ik dan maar :deuk:
Je zou er altijd iemand (forum lid) een stekker aan kunnen laten pluggen of er een storing aanwezig is welke start-stop niet mogelijk maakt.

MarcoO2

Forumguru
Ik heb het SSS ook permanent uit laten schakelen. Te vaak sloeg de motor of op momenten dat ik het (nog) niet wilde. En ik zie de voordelen niet.

Steady

Lid
Paar weken verder en het is mij nog steeds niet gelukt om het start-stop ook maar één keer aan te krijgen :pieker:

Kogamyata

Senior Member
Ik heb het SSS ook permanent uit laten schakelen. Te vaak sloeg de motor of op momenten dat ik het (nog) niet wilde. En ik zie de voordelen niet.

Als je de koppeling ingetrapt blijft houden op te verwachten korte stops en dat wordt hier bedoeld, heb je nergens last van.

Skoda-MAN

Forumguru
Als je de koppeling ingetrapt blijft houden op te verwachten korte stops en dat wordt hier bedoeld, heb je nergens last van.
Dat doe ik ook omdat ik het geluk heb van een handgeschakelde versnellingsbak.
De vele mensen met een DSG hebben geen koppelingspedaal.

Kogamyata

Senior Member
Dat doe ik ook omdat ik het geluk heb van een handgeschakelde versnellingsbak.
De vele mensen met een DSG hebben geen koppelingspedaal.

De topicstarter heeft 't toch over de 1,2 TD Greenline of mis ik iets en heeft deze ook automaten? Bij automaten is dat natuurlijk anders. :shutup:

Bovenaan Onderaan