Hoedenplank normaal of oprolbaar

Marcosikkens

Nieuw lid
Ik heb een mooie nieuwe skoda octavia Businessline besteld en ik zit mij nu al 2 maanden het volgende af te vragen.

Zit er in de octavia 3 nu een losse hoedenplank of zo'n uit trekbaar ding? Als je kijkt in de folder zie je de ene keer zo'n standaard hoedenplank en de andere keer een uittrekbaar geval. Nergens kan ik het terugvinden welke nou waar op zit. Wie o wie weet het antwoord.

O3C1.4TSIDSG7

Senior Member
Ik hoop dat ik nu niet off-topic ga.
Ik heb dus een combi met zo'n roldek.
Op zich schitterend.
Maar ..... dat ding, als we het "gesloten hebben", schiet zeker één keer op drie uit de haak en dan hangt er daar zo'n verkreukeld dek halverwege de kofferruimte te bengelen.

Is er een truc om dat goed te bevestigen in gesloten toestand? Kan ik daar nu echt iets fout doen?

Vorige breaks (Audi, VW en/of BMW) heb ik nooit last ondervonden.

Ik apprecieer elk advies of goede raad, want alhoewel het niet ernstig is, is het wel ergerlijk.

DannyG

Forumguru
@O3C1.4TSIDSG7 : Ik herken dat probleempje, zit ook regelmatig in de wagen wanneer ik achter "roef" hoor. Ik heb er minder kans op wanneer ik het zeil bij dicht doen ver genoeg naar achter trek. Daarna het uiteinde nog even een wipje naar boven geven. Het ding is dat het systeem van onder naar boven achter een uitstulping haakt. Als je het zeil niet ver genoeg trekt of niet ver genoeg naar boven zit, het een eigen leven leidt :).

Sinds ik met deze zaken rekening hou, heb ik er minder last van.

Succes er mee ;).

Niels83

Forumguru
Ik hoop dat ik nu niet off-topic ga.
Ik heb dus een combi met zo'n roldek.
Op zich schitterend.
Maar ..... dat ding, als we het "gesloten hebben", schiet zeker één keer op drie uit de haak en dan hangt er daar zo'n verkreukeld dek halverwege de kofferruimte te bengelen.

Is er een truc om dat goed te bevestigen in gesloten toestand? Kan ik daar nu echt iets fout doen?

Vorige breaks (Audi, VW en/of BMW) heb ik nooit last ondervonden.

Ik apprecieer elk advies of goede raad, want alhoewel het niet ernstig is, is het wel ergerlijk.

Trek of duw je op je roldek om het te openen? Ik was mijn vrouw vergeten te vertellen dat ze aan het einde moet duwen.. dus ging de haak los zitten in het huis. In het begin schoot die af en toe los.. later bleef het niet meer zitten.

De haak terug zetten met lijm is de oplossing. Wij hebben een tijdje 2 platte plinten in het geultje gelegd. Blijft die ook zitten.

Rallye

Forumguru
Voor mij is het inderdaad een prima oplossing zo'n rollo als de Octavia. Zelfs in Audi's klapte de rolle zonder geleiding naar binnen als je hem uit de vergrendeling haalde. Niet premium van Audi.

En afgezien van een terugkerend rammeltje bij mijn vorige Octavia werkt het prima... En inderdaad: met een klein tikje op het uiteinde rolt hij zelf op.

O3C1.4TSIDSG7

Senior Member
@DannyG @Niels83
Dankjewel allebei.
Duwen om op re rollen, dat hadden mijn vrouw en ik allebei wel begrepen. Maar die truk om net even op te lichten bij het sluiten hadden we niet. Dat gaan we proberen.
@Niels83 zou jij me even kunnen uitleggen waar ik de "haak" moet gaan zoeken? En hoe dat met die plinten in zijn werk gaat? Hopelijk is er niets stuk en heb ik het niet nodig, maar "in case of" zou je uitleg mij (en anderen?) misschine wel helpen. Dank.

hemi24

Forumguru
Montage van de zijpanelen luistert ook redelijk nauw; m.a.w.: als je een achteraf gemonteerde trekhaak hebt, kan daar de oorzaak ook liggen...

MaxN

Donateur
@DannyG @Niels83
Dankjewel allebei.
Duwen om op re rollen, dat hadden mijn vrouw en ik allebei wel begrepen. Maar die truk om net even op te lichten bij het sluiten hadden we niet. Dat gaan we proberen.
@Niels83 zou jij me even kunnen uitleggen waar ik de "haak" moet gaan zoeken? En hoe dat met die plinten in zijn werk gaat? Hopelijk is er niets stuk en heb ik het niet nodig, maar "in case of" zou je uitleg mij (en anderen?) misschine wel helpen. Dank.

Ik had ook een los schietend rol, dit doordat de rails los zat.
Zie onderstaande topic.
http://www.skodaforum.nl/forum/i/rails-bagageafdekking-los-s2-combi.27494/
Weet niet of de bevestiging hetzelfde is van de O3, maar ik gok dat de rails wel overeen komen.

Montage van de zijpanelen luistert ook redelijk nauw; m.a.w.: als je een achteraf gemonteerde trekhaak hebt, kan daar de oorzaak ook liggen...
Even een vraag over achteraf gemonteerde trekhaak nav bovenstaand bericht. Ik heb hem direct vanaf het begin meebesteld in de garage. Men zou verwachten dat hij dan af fabriek komt. Ik meen echter van de dealer begrepen te hebben dat deze altijd achteraf bij de dealer pas geplaatst wordt. Heb ik het mis? Zo klapperende rolmat in je koffer zie ik ook niet zo zitten namelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

B.Stuurder

Forumguru
Het lijkt me stug dat ik me zorgen moet maken over het roldek als er een trekhaak wordt gemonteerd. Ik krijg ook een afneembare trekhaak op de auto, maar ik ga er toch wel vanuit dat dat geen gevolgen heeft voor het functioneren van de auto. Waarom moeten de zijpanelen er uit eigenlijk? Vanwege de bedrading?

EdK

Forumguru
Motten ze eerst die koker maken ....... en tsja mot weer die zij bekleding eraf die dan weer niet goed en netjes geplaatst word waardoor dat rolluik weer vanzelf open schiet......

B.Stuurder

Forumguru
Motten ze eerst die koker maken ....... en tsja mot weer die zij bekleding eraf die dan weer niet goed en netjes geplaatst word waardoor dat rolluik weer vanzelf open schiet......

Nee een koker onder de auto door, heb je niks te zoeken in de kofferruimte. Vanuit de motorruimte naar de zekeringen en de spanning.
Of gewoon nauwkeurig werken, dat kan ook :maakmegek: Nu ben ik een verschrikkelijke zeikerd, die niet weg gaat tot iets is opgelost, dus dat is sowieso de beste optie :deuk:

B.Stuurder

Forumguru
Ja dat had ik al door, je zou me garage ook niet inkomen !!
Gaat maar naar de concurent hoor .......:deuk:

Als jij er zo over denkt, dan ga ik met alle vormen van plezier naar een andere garage, één mét toegevoegde waarde, met mijn bestelling met een macht aan accessoires. Tja als jij liever geen geld verdiend, mij best ;):deuk:

Bovenaan Onderaan