B.Stuurder
Forumguru
Overigens heb ik wel een paar dealers meegemaakt, toen ik bezig was met mijn offertetraject, die inderdaad reageerden als een dood konijn. Terwijl het een offerte was van, voor Skoda begrippen, aanzienlijke proporties.
Van één van de dealers kreeg ik bijvoorbeeld een mailtje waarin gesproken werd over een offerte, maar die bestond uit een lijstje accessoires met een prijs, in de email, en geen offerte van de auto met opties af fabriek.
Een andere dealer begon te zuchten en te steunen bij elke "afwijkende" optie, zoals verlagen.
Weer een ander gaf gewoon geen antwoord meer.
Nu heb ik zelf al meer dan 20 jaar een commercieel beroep, van junior vertegenwoordiger tot commercieel directeur geweest, daarom begrijp ik daar geen snars van. Ik buig me altijd achterover om de klant ter wille te zijn en dat brengt succes. Ik vind het niet raar dat het slecht gaat met de dealers in Nederland. Met zo'n instelling, de mensen zoeken hun auto al uit op internet, de volgende stap is proefrijden via een door de importeur opgezet centraal steunpunt en bestellen via internet. Heb je alleen nog reparatie punten nodig. Dag commerciële dealer!
Gelukkig zijn er ook dealers die wel het belang en de lol inzien van het adviseren en verkopen alleen moet je even zoeken. Het wordt ook beloond, want later bleek dat door een afspraak tussen mijn werkgever en PON de dealer twee keer zoveel marge krijgt op een auto dan normaal. Vraag me niet hoe, het heeft denk ik te maken met de enorme hoeveelheid auto's die de holding afneemt bij PON en samenhangende afspraken met de VAG groep.
Wanneer mijn auto uiteindelijk netjes is afgeleverd zal ik dan ook nadrukkelijk deze enthousiaste, goed meewerkende dealer hier vermelden.
Van één van de dealers kreeg ik bijvoorbeeld een mailtje waarin gesproken werd over een offerte, maar die bestond uit een lijstje accessoires met een prijs, in de email, en geen offerte van de auto met opties af fabriek.
Een andere dealer begon te zuchten en te steunen bij elke "afwijkende" optie, zoals verlagen.
Weer een ander gaf gewoon geen antwoord meer.
Nu heb ik zelf al meer dan 20 jaar een commercieel beroep, van junior vertegenwoordiger tot commercieel directeur geweest, daarom begrijp ik daar geen snars van. Ik buig me altijd achterover om de klant ter wille te zijn en dat brengt succes. Ik vind het niet raar dat het slecht gaat met de dealers in Nederland. Met zo'n instelling, de mensen zoeken hun auto al uit op internet, de volgende stap is proefrijden via een door de importeur opgezet centraal steunpunt en bestellen via internet. Heb je alleen nog reparatie punten nodig. Dag commerciële dealer!
Gelukkig zijn er ook dealers die wel het belang en de lol inzien van het adviseren en verkopen alleen moet je even zoeken. Het wordt ook beloond, want later bleek dat door een afspraak tussen mijn werkgever en PON de dealer twee keer zoveel marge krijgt op een auto dan normaal. Vraag me niet hoe, het heeft denk ik te maken met de enorme hoeveelheid auto's die de holding afneemt bij PON en samenhangende afspraken met de VAG groep.
Wanneer mijn auto uiteindelijk netjes is afgeleverd zal ik dan ook nadrukkelijk deze enthousiaste, goed meewerkende dealer hier vermelden.