keesd
Lid
Update:
De aansturing van het grootlicht is opgelost.
Eerst maar eens in de schema's van mijn Faab gedoken en bij het gewenste eindresultaat begonnen en vanaf daar teruggezocht. Dus als volgt:
De spiegel van het grootlicht (N395) wordt bediend vanaf zekering 36 wanneer 56a aan de 12V wordt geschakeld.
56a komt van contact 39 op de stuurhandel. Bij seinen wordt via contact 38 direct de constant stroom gepakt.
Bij grootlicht moet de 12V via contact 41 aangeleverd worden. Deze komt via [11] vanaf de lichtschakelaar komen.
[11] correspondeert volgens het schema met [47] en deze licht aan contact 7 oftewel 56* op de schakelaar.
56 (dimlicht) wordt in de schakelaar direct verbonden met 56*.
De schakelaar van de Octavia laat hetzelfde beeld zien.
Ben echter nu toch wel wat wijzer geworden. Blijkbaar komt er geen 12V op pin 7 bij mijn (aftermarket) Octavia schakelaar... Schakelaar uitgebouwd, en los gehaald, want ... meten is weten.
De multimeter op continuïteitsstand en de schakelaar op dimlicht gezet. `
56 via de multimeter aan 56* gelegd en een oorverdovende stilte.
Dan dieper graven, de schakelaar maar uit elkaar halen.
met plat schroevendraaiertje los wippen
90 graden linksom draaien en lostrekken
Knopdeel verwijderen
binnenwerk uitdrukken door links en rechts doordrukken met pen
binnenwerk uitnemen
verlichtingsplaat met LEDs lossen en afnemen
De onderzijde van het schakelaarbinnenwerk. De derde lip van boven schakelt 56, de zesde van boven zou 56* moeten schakelen maar deze ontbreekt.
Het schakelaarbinnenwerk van de orignele schakelaar overgezet en de boel weer teruggebouwd in omgekeerde volgorde. Inbouwen in de Fabia en.... It works !!!!
Nu alleen nog het flikkeren van het dashboard bij te lage toerentallen.... (misschien maar eens ergens een condensator tussen frommelen)
De aansturing van het grootlicht is opgelost.
Eerst maar eens in de schema's van mijn Faab gedoken en bij het gewenste eindresultaat begonnen en vanaf daar teruggezocht. Dus als volgt:
- Lampen, spiegelbediening (bi-halogeen), en stuurrelais
De spiegel van het grootlicht (N395) wordt bediend vanaf zekering 36 wanneer 56a aan de 12V wordt geschakeld.
- Knipper-, dim- en grootlicht schakelaar
56a komt van contact 39 op de stuurhandel. Bij seinen wordt via contact 38 direct de constant stroom gepakt.
Bij grootlicht moet de 12V via contact 41 aangeleverd worden. Deze komt via [11] vanaf de lichtschakelaar komen.
- Lichtschakelaar van de Fabia
[11] correspondeert volgens het schema met [47] en deze licht aan contact 7 oftewel 56* op de schakelaar.
56 (dimlicht) wordt in de schakelaar direct verbonden met 56*.
- Lichtschakelaar van de Octavia
De schakelaar van de Octavia laat hetzelfde beeld zien.
Ben echter nu toch wel wat wijzer geworden. Blijkbaar komt er geen 12V op pin 7 bij mijn (aftermarket) Octavia schakelaar... Schakelaar uitgebouwd, en los gehaald, want ... meten is weten.
De multimeter op continuïteitsstand en de schakelaar op dimlicht gezet. `
56 via de multimeter aan 56* gelegd en een oorverdovende stilte.
Dan dieper graven, de schakelaar maar uit elkaar halen.
De onderzijde van het schakelaarbinnenwerk. De derde lip van boven schakelt 56, de zesde van boven zou 56* moeten schakelen maar deze ontbreekt.
Het schakelaarbinnenwerk van de orignele schakelaar overgezet en de boel weer teruggebouwd in omgekeerde volgorde. Inbouwen in de Fabia en.... It works !!!!
Nu alleen nog het flikkeren van het dashboard bij te lage toerentallen.... (misschien maar eens ergens een condensator tussen frommelen)
Laatst bewerkt: