Hoeveel Fabia GL's rijden er straks rond ??

robbiebee

Actief lid
Leuk om te lezen dat onze GL's zo'n suc6 zijn maar hoeveel van deze auto's zouden er rijden als 2010 ten einde is?? Wordt dit de nieuwe VW Golf of de Opel Kadett qua aantal len. In Barneveld ben ik er nog geeneen tegen gekomen ik denk dat ik in november de eerste ben. Heeft er trouwens iemand al foto's van de brilliant zilver ?? dan hou ik mij aanbevolen.

Noord26

Forumguru
Ik was in Tilburg bij Skoda/Seat dealer Noordhoek de 16e die zijn GL afgeleverd kreeg. De 2 weken die volgden (inmiddels weer 2 weken geleden) zijn er 45 afgeleverd. Daarnaast staan er nog eens ruim 200 op de lijst om afgeleverd te worden de komende tijd. En dan weet ik niets over huidige bestellingen..

corsaar

Senior Member
Fabia GL spotten is in ieder geval onbegonnen werk.
Net zo iets als VW Golf. Nou ja, wel een beetje overdreven.

LenK

Forumguru
Niet al te optimistisch :D

Fabia juli + augustus (= alle Fabia's inclusief Hatchback en niet GL Combi's) 1232 stuks

Enkele andere verkoopcijfers (Fabia staat niet 4e hoor, er zijn er nog veel meer boven de Fabia) ter vergelijk:

Ibiza 1920 (ook juli + augustus)
Polo 2988
107 3309

Dus nog een lange weg te gaan om de top te bereiken :)

hemi24

Forumguru
Vandaag nog even bij de dealer in Emmen geweest en daar werden er 3 F2GL's naast elkaar gereed gemaakt voor aflevering.
Buiten stonden nog een stuk of 8 in de rij te wachten op diezelfde behandeling... ;)

NielsW

Lid
Ik was in Tilburg bij Skoda/Seat dealer Noordhoek de 16e die zijn GL afgeleverd kreeg. De 2 weken die volgden (inmiddels weer 2 weken geleden) zijn er 45 afgeleverd. Daarnaast staan er nog eens ruim 200 op de lijst om afgeleverd te worden de komende tijd. En dan weet ik niets over huidige bestellingen..

En dat vertelde je dealer? Klein leugentje en dat met een factor twee betekend dus ongeveer de helft van wet er staat :)

Noord26

Forumguru
Dat werd mij verteld bij aflevering inderdaad.

Ik kom er dagelijks langs onderweg naar en terug van mijn werk. Maar zie er vrijwel uitsluitend Fabia stations afgeleverd worden, op een enkele Yeti na. Hierbij ga ik er vanuit dat de Fabia stations wel gros GL's zullen zijn..

Leuk om te lezen dat onze GL's zo'n suc6 zijn maar hoeveel van deze auto's zouden er rijden als 2010 ten einde is?? Wordt dit de nieuwe VW Golf of de Opel Kadett qua aantal len. In Barneveld ben ik er nog geeneen tegen gekomen ik denk dat ik in november de eerste ben. Heeft er trouwens iemand al foto's van de brilliant zilver ?? dan hou ik mij aanbevolen.

Ik heb er ook eentje in Brilliant Silver besteld en hij wordt komende week geproduceerd. Wanneer ik hem heb post ik uiteraard even wat foto's. Ik zie maar weinig mensen die deze kleur besteld hebben en hij is toch best mooi met de juiste optie's.

Combiron

Actief lid
Niet zo vreemd als je bedenkt dat in Nederland deze auto (GL) zonder BPM en MRB is. Met andere woorden, ik denk dat juist de Greenline dit succes bewerkstelligt.

LenK

Forumguru
95% Schijnt ja.
De NL Fabia Augustus verkoop was 460. Dan zouden er dus nog geen 500 Fabia's totaal gebouwd zijn in die maand.

Ron467

Actief lid
95% schijnt te vermoeden dat hij denkt enz......:koffie:

In de fabriek te horen gekregen dat 25% van alle productie daar voor de thuismarkt is. verder gaat er ook veel naar china en zijn er nog véél meer export landen.
Dit dus van de gids van de fabriek waar alle Fabia´s en een deel van de Octavia´s in elkaar gezet worden.

Kiekiek, die 95% is het aantal GL´s van het totale aantal Fabia´s dat naar NL komt.:rockon:

FabiaGL

Actief lid
Kiek kiek, die 95% is het aantal GL´s van het totale aantal Fabia´s dat naar NL komt.:rockon:
Dit is pertinent onjuist, die 95% is het percentage van de totale productie van de Fabia Greenline. Dus 95 % van de Fabia's Greenline komt naar Nederland, niet 95% van de Fabia's.

FabiaGL

Actief lid
In de fabriek te horen gekregen dat 25% van alle productie daar voor de thuismarkt is. verder gaat er ook veel naar china en zijn er nog véél meer export landen.
Dit dus van de gids van de fabriek waar alle Fabia´s en een deel van de Octavia´s in elkaar gezet worden.
Die 25% geld zeker niet voor de Fabia Greenline.

Heb hier in zuid Limburg nog geen ande fabia greenline gezien.
Wel bij me schoonouders om de hoek een normale fabia combi.

Ik heb het idee dat de aflevering nu pas op gang begint te komen. De grote stroom bestellingen is pas vanaf eind mei - juni begonnen. De lange levertijd meegerekend, komt er pas de laatste weken vaart in. :923:

Bovenaan Onderaan