Gebruik je hem alleen voor 't eierenhalen bij de boer????
ha ha ha .. grapjas
Gebruik je hem alleen voor 't eierenhalen bij de boer????
Beste Claymore,
Wij rijden in een standaard Fabia Combi 1.9 SDI Creation. (diesel)
Er zitten geen hulpveren of iets dergelijks op.
Mijn vrouw en ik zitten voorin en de Hond een Golden Retriever van ± 35 Kilo ligt op de achterbank.
De achterbak zit vol als we weg gaan met een gevulde electrolux ijskast en allerhande spullen. Jassen, schoenen etc.
De kogeldruk van de caravan hou ik op 50 á 60 Kg.
Hij trekt ons Kippetje fantastisch.
Het is een Kip MK 37 EK.
Ik heb hem laten wegen op een weegbrug en toen woog hij 900 KG.
Een beetje te zwaar want mijn Combi mag maar 800 KG trekken.
Ik denk dat we met bagage wel de 1000 KG halen. Ik neem de kans op een bekeuring op de koop toe.
Op hellingen moet er wel worden teruggeschakeld.
Ik probeer rond de 3000 toeren te rijden.
Meestal in z'n 4 maar soms ook wel in 3 of zelfs 2 bij hellingen boven de 10%.
Wij zijn van de zomer (2008) 4 weken naar Zuid-Frankrijk geweest en over het algemeen over N wegen gereden.
De combinatie heeft het fantastisch gedaan.
Verbruik rond de 1 op 12. Ik heb wel Shell V-Power, BP Ultinum en dergelijke brandstof getankt.
Als je meer wilt weten stuur me dan een PM.
Groet,
Gertjan (Kippetje)
Bedankt voor jullie reakties tot zover.
Maar is er niemand met een 1.9 SDI boven de 260.000 Km.:crazy:
Ben ik dan de enige??
Groet,
Kippetje (Gertjan)
Mij SDI van 2003 zit op 160 dkm en ik trek er ook een caravan (Adria Primo) van circa 800 kg mee. Daarnaast heb ik een powerbox gemonteerd die voor een extra boost zorgt met name in de bergen. Helaas laat ik hem wel wat roken om dit te bereiken, maar goed hij trekt dan wel een stuk vlotter en kan praktisch al hellingen in zijn 3 aan!
hey gertjan ik heb 7 maart een skoda fabia 1.9 sdi comfort gekocht van een goede kennis met een km stand van hou je vast 434560 km groeten peterDe mijne. BJ November 2000, 1.9 SDI, Comfort, 273.000km ondertussen.
hey gertjan ik heb 7 maart een skoda fabia 1.9 sdi comfort gekocht van een goede kennis met een km stand van hou je vast 434560 km groeten peter
Hoi Stenebeekie,hey gertjan ik heb 7 maart een skoda fabia 1.9 sdi comfort gekocht van een goede kennis met een km stand van hou je vast 434560 km groeten peter