Hoeveel kilometers heeft jullie Fabia gelopen

kobus1960

Nieuw lid
Na 247.900 wél door APK, maar naar waarde te veel komende
onkosten. Lichte oliepan lekkage door roest.., nieuwe banden
eigenlijk wel nodig. Distributie, uitlaat net goed enz enz,
Gecombineerd met een uitbetaalde schade was de keuze niet lastig.

Besloten weer voor een Fabia te gaan.
Dit keer een 1.2 TSI (CJZ!!) First edition Ambition 2015.
172.000 gelopen, half jaar volledige garantie.

We blijven uiteraard op dit platform, maar dan in de Fabia III catagorie.

Succes met de MK1's!

Sjoker

Nieuw lid
Hallo! Ik denk erover om voor een paar maanden deze Fabia te kopen omdat ik tijdelijk een extra auto nodig heb.
Zou dit nog wat zijn? Waar moet ik op letten behalve de distributieriem?
Komt dit nog een beetje vooruit met de 75 pk? Ik ben eigenlijk auto's gewend met minimaal 90-100 pk.
Zijn ze zuinig als je gewoon een beetje 90-100 rijdt op de snelweg?
Zijn onderdelen goedkoper dan bijvoorbeeld een ford focus of andere merken?
Bij voorbaat dank voor eventuele reacties!
P.s. sorry als ik in een verkeerd topic zit. Ben nieuw hier en wist niet of ik hiervoor speciaal een nieuw topic moest openen.

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
In 2002 heb ik vóór aanschaf (nieuw) proefgereden met 2 Fabia's 1.4, namelijk de 8V en de 16V. Na vergelijking heel bewust voor de 8-klepper gekozen vanwege het veel gemoedelijker rijkarakter van die motor, verhoudingsgewijs meer trekkracht onderin. Die 16-klepper vond ik veel te nerveus in de omgang, die moest ik echt flink op toeren houden.
Dat stond mij niet aan - maar dat kán natuurlijk ook iets met m'nmkarakter te maken hebben... ;)

Arjan1985

Forumguru
De auto uit je link: Als je voor zo’n auto gaat zoek er dan 1 waar wel een radio in zit en een correcte hemel. Ik snap nooit waarom ze die radio’s eruit halen.
Ook al is het een tijdelijke auto zoals je schrijft. Een radio lijkt me wel fijn alsook zicht door je achteruitkijk spiegel.
16 klepper rijd als de brandweer. Vele malen sneller dan de 8 klepper mits je wat meer rpm maakt.

Waar je op moet letten voor zo’n bedrag: Of er olie en koelvloeistof in zit als je hem ophaalt en er fatsoenlijke banden onder zitten van niet ouder dan 5 jaar en voldoende profiel.

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan