Hoi Hoi Hoi!

Caby

Forumguru
Me ook even voorstellen!

Hallo allemaal

Mijn naam is Yannick, 29j en woon in Hasselt, België. Ik ben sinds mei 2016 een trotse eigenaar van een Octavia RS TSI 220 DSG. Heb hem nieuw aangekocht en ben er enorm tevreden over. M'n vorige auto was een ford fiesta S van 2007.

Ik heb wel wat plannen voor de wagen..
Een paar maanden na het aanschaffen ben ik, na wat overtuiging van een kameraad, naar de Nürburgring afgezakt. Ik was meteen verkocht! Totaal verliefd geworden op dat circuit. We zijn nog ettelijke keren teruggekeerd. Nu dat het circuit gesloten is heb ik besloten om wat aanpassingen door te voeren aan de wagen. Vooral performance gericht dan. Ik heb hem laten chippen naar 300pk en 440Nm met een Milltek uitlaatsysteem eronder. Volgende week donderdag ga ik eibach pro-kit veren laten zetten en de bredere wielen + banden zijn ook onderweg voor de broodnodige grip. Door de loop van het jaar wil ik ook nog een short ram air intake plaatsen maar weet nog niet echt welke.

Laat de lente maar komen!

groeten
Yannick

Goofy@5E

Forumguru
Welkom! Ook gebeten door het rs virus blijkbaar, mooie upgrades btw, :rockon:
Bij wie heb je laten ,,chippen,,

Bael

Forumguru
Welkom, weer een Belg met een RS bij :yeehaa:

En hoe bevalt je Milltek uitlaatlijn? Is het een volledige lijn + downpipe?
ben van plan ook een te bestellen zodra ik mijn wagen heb.
Had op mijn R20 zo een zitten zeer tervreden van :thumbsup:

Ik zie dat je nog veren ook wil plaatsen waarom geen schroefset?

Caby

Forumguru
@Bael Ik heb een Cat-back laten zetten (non-resonated). Geraakt zo niet door de keuring, maar een resonator is er achteraf nog tussen te plaatsen, dan is het wel 'legaal'. Ik ben er tevreden over. Na de koude start is het geluid echt niet te dominant en kan je rustig rijden. En dan als je op zn staart duwt komt het allemaal los ;p Wel een minpunt is dat je vanaf 140 km/u een soort drone-geluid krijgt bij het aanhouden van een constante snelheid. Misschien is dat niet zo bij een resonated aangezien die de trillingen opvangt.

Geen schroefset omdat ik met een erg vervelende oprit zit. Ik schuur nu al met mijn voorste bumper op het trottoir. Ik heb een open gesneden band geplaatst zodat ik toch kan verlagen, maar kan nog niet zeggen of het achteraf terug gaat schuren of niet :-) anders had ik inderdaad een schroefset genomen.

Bael

Forumguru
@Caby Heb je dan een einddemper ook van milltek, is deze dan ce gekeurd? Op mijn golf was dat niet het geval van downpipe tot einddemper alles moest eraf voor de keuring, heb al eens rond gevraagd en blijkbaar kan je ook wel alles kopen waarmee je wel door dekeuring geraakt van Milltek, of je dan nog het gewenste geluid hebt dat weet ik niet.

Als je nu al problemen hebt met je oprit dan gaat het met die veren toch zeker problemen geven??
Dan kan je bij een schroefset hem eventueel terug wat hoger zetten, of als je ooit verhuisd hem plat leggen :thumbsup:
Nu ja begrijp me niet verkeerd iedereen doet wat hij graag doet he ;)

Bovenaan Onderaan