Hoi Hoi Hoi!

Caby

Forumguru
@Bael Cat-back is alles wat achter de katalysator komt is vervangen. Omdat ik een non-resonated systeem heb, heb ik geen middendemper, die is er tussenuit gelaten. Daardoor geraak ik nu niet door de keuring. Plaats ik die resonator nadien ertussen, geraakt hij wel door de keuring. De einddempers zijn wel ce gekeurd.
Ga je voor een cat-back resonated komt hij met een attestje door de keuring. Het geluid is dan wel minder natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: Bael

Caby

Forumguru
Hét forum :dankje:

@Bael Heb ze gekocht bij Chiptuning Plus. €1100 met plaatsing. Als ik achteraf enkel de resonator wil kopen kost mij dat nog eens €300 voor dat ene ding. Dan geraakt hij wel door de keuring. Gelukkig moet ik de eerste 4 jaar nog niet gaan :cheer:

• Leuk
Waarderingen: Bael

Bael

Forumguru
Hét forum :dankje:

@Bael Heb ze gekocht bij Chiptuning Plus. €1100 met plaatsing. Als ik achteraf enkel de resonator wil kopen kost mij dat nog eens €300 voor dat ene ding. Dan geraakt hij wel door de keuring. Gelukkig moet ik de eerste 4 jaar nog niet gaan :cheer:

Dat valt nog mee dan, Haha ja toch weer 4jaar genieten zonder die domme keuring :yeehaa:
Ik ga eerst bij DVX eens kijken wat ze daar vragen voor de uitlaat en stage 1 :yeah:

• Leuk
Waarderingen: Caby

Daels

Nieuw lid
@Caby
wat zijn je ervaringen sinds je hem gechipt hebt ben dit namelijk ook van plan maar zoek ervaringen van andere.
Nog geen problemen gehad ofzo?

Caby

Forumguru
Hey @Daels
Ik heb tot nog toe geen problemen ondervonden. In principe als je er gecontroleerd mee omspringt zou er niets mogen veranderen dan voor het chippen.
Zien dat de olie warm genoeg is vooraleer hem open te gooien.
Niet elke rit wild te keer gaan.
Tijdje laten nadraaien voor hem af te zetten.
Op tijd de (correcte) motor olie verversen/bijvullen.
De best mogelijke benzine tanken.
...
Dit soort zaken.

Je gaat wel sowieso snellere slijtage hebben bij bepaalde onderdelen zoals bv bougies, koppeling, turbo, banden uiteraard,.. maar hier opnieuw, hangt het van je rijstijl af hoe snel deze verslijten :-)
Ik heb nog maar een kleine +-2500km gedaan met chip, en het was dan nog vooral koud en nat weer. Ik zal meer kunnen zeggen naarmate de kms oplopen en de meer grip-vriendelijke maanden eraan komen.

Al bij al persoonlijk zeker geen spijt van. Het is fantastisch om die 300pks los te kunnen gooien!

Bovenaan Onderaan