Hoofd design afdeling Skoda, Jozef Kaban, gaat naar BMW

Canon-Eye

Forumguru
Had hij nodig om z'n CV op te leuken t.g.v. de sollicitatie...

<edit>
Ergens in dat bericht zag ik dat er iemand van BMW was vertrokken naar Borgward, wat aanleiding was om eens op www.borgward.com te gaan kijken (stukkie jeugdsentiment...).

Vond daar wat prototypen van de BX5-6-7 modellen. Zijn allemaal nog voorlopige gegevens ("Änderungen bis zum Marktstart möglich"), maar die koetswerken zien er wel verrekte lekker uit moet ik zeggen. Lijken me serieuze concurrenten te kunnen worden voor auto's als de Tiguan, Ateca, Kodiaq en Yeti...

Laatst bewerkt:

Level42

Forumguru
Laat die maar daar !
Ja geverdegetver.....wat een lelijk spul....en sowieso wil ik de rest van mijn leven geen Opel (achtige) meer....

't is wel een jobhopper die gozer, kwam net bij Audi vandaan.....mwah, als er gerammeld wordt met een zak geld....
Hij heeft absoluut goed werk verricht bij Skoda.

Fenrir

Lid
Ook niet direct een Opel-fan, maar ik vind die nieuwe Insignia wel mooi en strak vormgegeven. De Astra sports tourer daarentegen ziet er verschrikkelijk uit.

Het is zo dat wanneer een designer van het ene merk naar het andere overstapt, hij met een nieuwe, frisse benadering van de huisstijl kan komen. Een andere stijl en filosofie van wagens ontwerpen kan inspirerend werken...
kijk naar Peter Schreyer, die eerst zijn naam maakte bij Audi (TT) en VW tot halverwege de jaren 2000, en daarna bij Hyundai en Kia het design-roer drastisch omgooide en die merken in Europa op het niveau van de rest bracht, en verder.
Ik wil maar zeggen: zijn ontwerpen voor VW en Kia zijn in niets te vergelijken.

Waarom de ontwerper van de Nissan Juke ( :nailbiting: ) niet eens een kans geven? Kan die misschien eindelijk ook eens iets moois ontwerpen :D

Bovenaan Onderaan