als je van 900 km per tank terug valt naar 700 en meer dan 10 tankbeurten gehad heb en de zelfde benzine tankt als eerst , kan je zonder meer vast stellen dat er wat verkeerd is.
ik heb ooit versnellingsbakken gereviseerd bij het autobedrijf waar ik werkte , en weet als de lagers een te hoge voorspanning hebben is dat wel een belangrijke factor , of ze hebben er te veel of te dikke olie in gedaan kan je dit effect ook hebben , het is erg lastig om aan te tonen dat de voorspanning te hoog is, of de toleranties verkeerd zijn.
als het puur rolweerstand is ,, zou je een test kunnen doen,, ga de snelweg op rij 100 km in 6 , als je een afrit neemt en zet hem dan in vrij laat hem uit rollen ,, aan de mate waarop de auto z'n snelheid verlies kan je wel opmaken of het goed zit, maar dan had je wel moeten weten wat de marge met je oude bak was. controleer wel je banden spanning en heb je de fabrieks banden maten ? en weet je wat je uitrol ongeveer was voor de ruilbak ?