Hoog verbruik

Canon-Eye

Forumguru
Maar dan is de reparatie dus niet gelukt (garantie?) én dit zou (weer) in een foutmelding moeten resulteren, lijkt me?

We zitten sowieso nog in de garantieperiode van de aanschaf gelukkig. Ben benieuwd wat er uit komt bij het uitlezen. Wellicht de verkeerde lambdasonde vervangen (volgens mij zijn het er 2) maar dat lijkt me wel erg suf

Even een update
Lambdasonde 2 is vervangen. Na 100 km weeeer het motorstoringslampje. Om gek van te worden.
Morgen weer contact met de garage..

• Leuk
Waarderingen: EdK
Hij staat nog bij de garage. Waarschijnlijk lag het aan de tweede lambdasonde, die gaf weerstand. Ondanks dat hij nieuw was. Hopelijk is dit de laatste keer dat we er staan.

Ariandelange

Actief lid
Ben benieuwd wat er uit komt. Ik heb mijn 2 lambasondes gisteren vervangen. Gaf foutcode P227000 aan.
Ik had ook een behoorlijk hoog verbruik.

LdN

Forumguru
Bekend verhaal, bij mijn octavia tot 2x toe de sonde achter de kat vervangen terwijl de uiteindelijke oorzaak de sonde voor de kat was..
Die laatste geeft dan een verkeerde meetwaarde maar blijft dan nog net binnen het toegestane bereik, bovendien schijnt het bij hogere temperatuur nog slechter te worden. De verbranding gaat daardoor wel helemaal scheef waardoor de 2e sonde een melding gaat geven. Garages kijken tegenwoordig niet verder dan hun neus (of software) lang is en acteren blind op de melding die gegeven word met als gevolg dat alleen de 2e sonde vervangen word wat het probleem in dit geval dus niet oplost.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Beide lambdasondes waren vervangen. Maar voor de tweede was de originele niet op voorraad dus hebben ze een replica gebruikt. Deze bleek dus niet goed te zijn. Pech, want hoeft niet altijd zo te zijn.
Doe lambdasonde is nu nog eens vervangen voor een originele.
Een van de monteurs rijdt er 2 dagen woon werk mee, en dan kijken ze of er weer een melding in komt. Ben benieuwd. Mocht er nog iets anders uit komen dan zal ik dat hier wel laten weten voor als iemand met hetzelfde probleem zit in de toekomst

Bovenaan Onderaan