Hallo allemaal,
Ik heb een paar vraagjes over mijn skoda fabia uit bouwjaar 2000. Ik heb hem niet zolang, maar merk dat er toch wat dingen niet goed zijn.:407::biggthumpdown:
Dit lijkt me sterk;Ik weet niet welke type motor erin ligt, maar het ligt in ieder geval niet aan de distributieketting(of riem), als de timing een tand verkeerd staat had je waarschijnlijk al wel een of meerdere kleppen krom.
Ik zou de compressie eens laten meten, en de bougies vervangen.Ik vermoed dat ie op 3 cylinders loopt.
Zoals al geantwoord waarschijnlijk gecupte banden, komt vaker voor, niet gevaarlijk, wel hinderlijk. Ook op hogere/lagere snelheden?
Stuurpomp, niks mis mee.
Koelven (bij warme motor,en ingeschakelde airco) loopt na ook als de auto niet meer loopt of op contact staat. (hoort zo)
Trouwens nog welkom op dit leerzame en gezellige forum, vermeldt het type Fabia en welke motor even aan de linkerkant!
Hallo,
Nou moet ik weer alles gaan typen.. pfoe hij was ineens weg!
Jij zegt dat de auto misschien op 3 cylinders loopt, Hoe merk je dat? Op de papieren staat wat anders.
Ik kwam vandaag een oude meneer tegen met dezelfde skoda. Ik heb hem heel beleefd gevraagd of ik even in zijn auto mocht kijken en of die natuurlijk dezelfde geluid maakt als die van mij. Nou het piep geluidje hoor je ook bij hem,dus dit zal wel normaal zijn. Geluid van straaljager hoor je ook, dit zal ook wel normaal zijn. Tsja alleen het geluid in de motor is ietsje anders.
Ik heb de auto naar 3 garages gebracht en allemaal zeggen ze hetzelfde.
Onwaarschijnlijk dat het aan iets anders ligt.
Tsja, ik wacht er nu eigenlijk nog steeds op, hij is nu bij de garage nog, om 22 uur mag ik hem ophalen (familie).
Groetjesss
oo: