[Howto] DVD Vrijgave - Video In Motion

RogerS

Forumguru
@Remcee: Lees mijn relaas door over het upgraden. Ik heb ook aangegeven dat alhoewel de kaartinformatie bij mijn upgrade er nog was, de POI's niet meer zichtbaar waren. Dit komt omdat de nieuwe versie er een aparte partitie is voor de POI's... Als je een kaartupdate doet (o.a. 7388 versie) dan wordt tijdens het upgraden de POI in die aparte partitie geplaatst en zijn ze weer zichtbaar.

Bij mij werkt alles als een zonnetje!

nomad

Senior Member
Ik ga zelf mijn nieuwe Columbus straks ook niet met een DVD unlocken. Er zijn gewoon teveel dingen die fout kunnen gaan en als er nieuwere software is, moet je maar afwachten wat er gebeurt.
Gewoon even de kabel eraan en we zijn weer klaar.

Nee, want als je het zelf kunt doen hoef je geen € 50,00 af te tikken...

True, maar dan zul je toch een paar honderden euro mogen afdokken voor zo een kabel
En zover ik kan terug vinden zal deze kabel + software hetzelfde doen, namelijk de registry setting aanpassen.

Zie ook bijvb deze kabel, daar staat namelijk bij vermeld : Video In Motion activator (selectable cut off speed)
Wat dus net hetzelfde is als die registry setting

MarcoO2

Forumguru
Nee, de optie die oa Nomad gebruikt, past niet de software aan, maar daadwerkelijk de Columbus. Uiteraard heb je er wel een kabel voor nodig (maar die heeft hij al).

nomad

Senior Member
De methode die ik gebruik, past de waarde in de Columbus aan en schrijft deze weg. Kan dus ook nooit overschreven worden. De methode die jullie gebruiken, doet dat niet. Maar goed. Als het voor je werkt en je wilt graag een risico lopen, be my guest. Degenen die het hardwarematig willen laten unlocken hebben de weg naar mij al lang gevonden, de rest gaat aan de slag met de DVD.

Kan iemand mij helpen om de firmware versie te achterhalen? Als ik de setup-knop lange tijd indruk, krijg ik alleen twee knoppen voor FM en AM in het scherm te zien.

Hoi MarcoO2

Ik begrijp je helemaal, en het is natuurlijk persoonlijk he.
Ik ben nu bezig met een DVD te maken waar NIETS fout met kan lopen, eentje die gewoon de registry settings aanpast, niets meer...

Ik hou jullie op de hoogte

@Netdata. Als je de DVD klaar hebt, dan wil ik wel de eerste tester zijn! :D

leon84

Nieuw lid
Is het iemand al gelukt om deze vrijgave werkend te krijgen? Ik heb verschillende pogingen gedaan door onderstaande regel toe te voegen aan de EURSKHDD.WSH file:

# Speed limit DVD/TV: 300km/h
SetRegDataHex(0x0B3A,"012C",0x0,0x2,0x89)

Ik heb dit geprobeerd bij onderstaande firmwares:

FW3970
http://www.my-gti.com/3116/volkswagen-rns-510-firmware-upgrade-to-version-3970-3974-3976-3978

FW2720-fix
http://www.my-gti.com/1986/volkswagen-rns-510-swl-recovery-cd-for-gateway-error-202-or-boot-problems

In beide gevallen krijg ik de melding "Source activated, but not a valid SWL found".
Iemand enig idee? Heeft dit wellicht met de CRC file te maken?

Ik kan altijd nog de ISO van netdata downloaden en deze gebruiken...

Inmiddels heb ik de originele FW3970 met succes geinstalleerd. Vervolgens heb ik ook versie 7.1 7388 West-Europe maps met succes geinstalleerd.
Nu maar even spelen met de Nederlandse spraakherkenning/voice commands.

Groet,

Leon

leon84

Nieuw lid
UPDATE

Ik heb eindelijk de Video In Motion / DVD Vrijgave werkend!!!

Via http://gpsunderground.com/forum/vol...on-tv-free-rns-510-via-software-update-7.html heb ik de juiste firmware gevonden

Hier de directe link naar de firmware: https://rapidshare.com/files/3252200858/columbus.rar

Hieronder een overzicht van het verschil tussen de FW2720-fix ISO en deze gevonden ISO:

10-7-2011 23-12-37.jpg

Zoals te verwachten is zijn EURPQTO.WSH (Volkswagen) en EURSKHDD.WSH (Skoda) aangepast en voorzien van:

# Speed limit DVD/TV: 300km/h
SetRegDataHex(0x0B3A,"012C",0x0,0x2,0x89)

Verder is te zien dat de CRC file en de Version.txt file aangepast zijn. Geen idee wat de aangepaste EcuOrder.txt doet.....

Ik heb de ISO gebrand met ImgBurn op een Verbatim DVD-R op 2x.

Even voor de duidelijkheid:
Ik heb deze procedure uitgevoerd op m'n RNS 510 met firmware versie 3970.

Groet,

Leon

remcee

Lid
Ik heb ook de software draaien, alleen om mijn POI's terug te krijgen heb ik de maps v7.1 DVD gedownload. Vervolgens in mijn systeem gedaan en deze draait netjes vanaf de DVD. Ik krijg alleen niet de optie om de software naar de HDD te kopiëren. Is dit op de één of andere manier te forceren?

ByeByePeugeot

Actief lid
Heb zelf even zitten kijken in het setup gedeelte van de Columbus en nu ben ik redelijk verbaasd.
De auto is afgeleverd in maart 2011 met een Columbus Delivery Part number 3T0035680A.
In de Octavia had ik een C en later, na een diefstal, had ik een D.

Kan ik hieruit opmaken dat ik een gerefurbished Columbusje ingebouwd heb gekregen, met nieuwe toetsjes en pianolak erop?

Markboefje

Nieuw lid
Moet je voor het braden van het aangepaste ISO-bestand perse Nero gebruik?? Ik gebruik nl Mac?

Edit: Heb net via het standaard schrijfprogramma op de Mac de bestanden gebrand op een DVD+R, maar kreeg jammerlijk een foutmelding toen ik de DVD in de auto stopte.
Kan enerzijds te maken met dat ik het dus niet via Nero heb gebrand, of anderzijds de gebruikte DVD+R (ipv -R).

@netdata, wat voor een DVD heb jij hiervoor gebruikt??

leon84

Nieuw lid
Markboefje,

Je hoeft niet perse Nero te gebruiken. Ik heb alles met ImgBurn gebrand. Let er wel op dat je de ISO's op z'n laag mogelijke snelheid brandt en DVD-R schijfjes gebruikt. Bij mij is het tot op heden niet gelukt om het met een DVD+R werkend te krijgen.

grt

Leon

RogerS

Forumguru
Bij mij gaat het altijd goed met Imgburn (standaard burn settings) en Philips DVD+R schijfjes. Geen enkel probleem. In één jaar tijd 2x een kaart update en 1x een firmware update ermee uitgevoerd zonder problemen...

Bovenaan Onderaan