Huh! Wat een raar rondje om antenne.

Bakkertje

Forumguru
Komt gewoon doordat de zwarte antenne + voet meer warmte van de zon absorberen en afstralen, waardoor het dak rondom het antennevoetje gewoon net iets warmer wordt en dat daardoor de sneeuw smelt.

Toen rond een uur of zeven de zon opkwam (en de auto staat in de schaduw!) zie je binnen enkele minuten een cirkel/enigs ovaal ontstaan, op het dak, rond de antenne, waar de sneeuw als eerste verdwenen is.

Volgens mij spreek je jezelf nu een beetje tegen?
Eerst schrijf je dat het door de opwarming van de zon komt, vervolgens schrijf je dat het ook in de schaduw optreedt?
Ik snap overigens je beredenering en het lijkt me inderdaad erg plausibel, hmm een leuke case voor de mythbusters!

Oke ben ik weer gisteravond radiozekering eruit gehaald en 's morgens stond auto met antenne in de zon en
was er reeds een half rondje te zien.hopende dat zekering ook die phantoom dekt)

Maar om niet geheel uit te sluiten dat accu via die phantoom versterker leegloopt naar de antenne gaan we dat nog
wel uitzoeken, eerst van die radio ontgrendelsleutels scoren want zaten niet bij de radio van de vorige eigenaar.

:bloos:

Door vaak rijden en dus volle accu niet meer gehandeld/nagedacht om die phantoom 'versterker' te verwijderen,
maar afgelopen week dus weer ANWB erbij niet starten na 1 week! stilstand en <10volt nog maar in accu.

Lekstroom volgens de ANWB meneer 0.16A in rust dus actie ondernomen en vrijdag
dat ding verwijderd bij dealer geheel gratis, :jaja:
auto stond vanaf zaterdagnacht tot nu maandag 13:00 stil en wat blijkt
accu meter geeft 12.11V aan en lekstroom zover ik goed gemeten geeft 0.01-0.02 aan.

Ga het nu eens in de gaten houden :D

Bovenaan Onderaan