Huilen ....

Roli

Lid
4 weken oud......

In 13 jaar nog nooit schade gehad.....

Mijn aller eerste "nieuwe" auto.....

En ja hoor... vanmorgen wilde ik instappen, en tot mijn stomme verbazing zag ik mijn linker voorlamp unit scheef staan :S Na wat beter kijken in de stromende regen zag ik ook mijn bumber vol bekrast.

Iemand bij het uitparkeren vol mijn Octavia geraakt.
Uiteraard geen briefje onder de ruit.... stel je voor. Sociaal zijn is niet meer van deze tijd.

Eniewee... Ook de PDC is helemaal in de war.

407.gif

Word allemaal wel weer gerepareerd, maar blijft nu toch een schadebak.
Snap niet waarom mij dit nu weer moet overkomen.

Wou dat even kwijt.

Exciter

Administrator
Kop op man, weet je wat een schade bak is? Eentje die zodanig in de prak is gereden, dat ie krom was en toch is hij weer opgeknapt.

Wat jij hebt, is een cosmetische schade.
Je kan je eigen [piiieeep] gevoel beter onder controle houden, als je van een olifant een mug maakt, echt waar.

Ik begrijp, dat je even rot voelt, het is ook erg, wat er is gebeurd, maar even serieus: bloed je? zijn je kinderen geraakt?

hee, kop op, straks doen ze er een pleister omheen, en je ziet er niets, maar dan helemaal niets van (als je bij een goede doctor terecht komt, natuurlijk).

Zoek eens in de fotogalerij naar mijn eerste fabia, dat is pas een schadebak...

Nou, sterkte en vrolijk weer het morgen in.

Groetjes

Frankie

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Exciter</font><hr />

Kop op man, weet je wat een schade bak is? Eentje die zodanig in de prak is gereden, dat ie krom was en toch is hij weer opgeknapt.

Je kan je eigen [piiieeep] gevoel beter onder controle houden, als je van een olifant een mug maakt, echt waar.

Ik begrijp, dat je even rot voelt, het is ook erg, wat er is gebeurd, maar even serieus: bloed je? zijn je kinderen geraakt?

hee, kop op, straks doen ze er een pleister omheen, en je ziet er niets, maar dan helemaal niets van (als je bij een goede doctor terecht komt, natuurlijk).

Groetjes

[/ QUOTE ]

Mss is "schade-bak" een wat overdreven term in dit geval. Maar hetzelfde geldt voor deze reactie naar mijn mening. Alles is relatief: hij heeft nu zijn eerste nieuwe auto en een of andere aso heeft daar blijkbaar lak aan. Zeker reden tot frustratie. Dus als je kinderen niet zijn geraakt mag je niet emotioneel reageren op zoiets ? Wat als je geen kinderen hebt, zoals ik ??

Maar goed... Ik heb wel meelij...

VEEJAY

Forumguru
Schadebak is volgens mij als niet originele onderdelen gebruikt worden voor herstel.

Lullig, is mij ook een keer gebeurt Roli, kenteken was gezien door een voorbijganger en had een briefje onder mijn ruitewisser gelegd. Omdat de kleur van de auto niet overeenkwam met de kleur van de auto op de kenteken liet de politie het erbij (!).

Sterkte.

LenK

Forumguru
Maakt niet uit hoeveel schade of hoe duur of nieuwe auto of wat ook.

ASO gedrag is altijd om te huilen!

Exciter

Administrator
Frankie, leer nou eens lezen, man! Dit is de zoveelste keer, dat ik je kritiek zie geven, doordat je berichten niet volledig hebt uitgelezen...

Wallie

Lid
Eerste kras is altijd erg... maar kop op, 't is een leasebak
wink.gif

Frankie, ik denk niet dat je alles letterlijk moet nemen, Exciter geeft een voorbeeld, en dat is natuurlijk niet op iedereen van toepassing. Kheb zelf ook geen kinderen, maar ik vul daar dan gewoon "de kat" in
471.gif

DJNeO

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Wallie</font><hr />

wink.gif

[/ QUOTE ]

Dit vind ik geen relaxte opmerking....

Ik heb een kennis, even oud als ik ben en die heeft zelf ontzettend hard gewerkt en gespaard om een rode Alfa 156 te kopen (die heeft ie nu zo'n 4 a 5 jaar...)

2/3 jaar geleden rijdt ie op de weg en een 1 of andere muts boord haar VW Transsporter busje in zijn zeikant...

Vervolgens krijgt hij de opmerking naar zijn hoofd gesmeten van, ag jongen.... het maakt niet uit het is toch maar een lease auto... Morgen heb je weer een nieuwe voor de deur staan...

Zo'n opmerking komt dan erg hard aan!!

Al is het een lease auto... het is wel JOU auto, wanneer iemand zo'n geintje bij mij flikt ben ik woedend, en als ik hem zal vinden zal ik hem alle straten van doorn laten zien... Ondanks dat het een lease auto is
wink.gif

Dolf

Actief lid

Groetjes

[/ QUOTE ]

Is dit wel een schade bak
smile.gif

Bijlagen

• 40656-untitled.bmp
    56,3 KB · Weergaven: 30
Over huilen gesproken,
In de VW vestiging van Vorst (B) moet er 3500 tot 4000 man afvloeien(van de 5200) wegens herstructurering in Duitsland.
Duitsland verplicht zijn werknemers meer te werken en haalt zo alle Golf productie naar Duitsland terug.
In Vorst maakte men op 10.000 ex na (Polo) alleen maar Golf.
De onderhandelingen zijn bezig, maar het ziet er slecht uit voor de toekomst van de fabriek in Vorst.
Een sociaal drama voor vele gezinnen!!!!
Meer op www.hln.be

Wallie

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

wink.gif

[/ QUOTE ]

Ik heb een kennis, even oud als ik ben en die heeft zelf ontzettend hard gewerkt en gespaard om een rode Alfa 156 te kopen (die heeft ie nu zo'n 4 a 5 jaar...)

2/3 jaar geleden rijdt ie op de weg en een 1 of andere muts boord haar VW Transsporter busje in zijn zeikant...

Vervolgens krijgt hij de opmerking naar zijn hoofd gesmeten van, ag jongen.... het maakt niet uit het is toch maar een lease auto... Morgen heb je weer een nieuwe voor de deur staan...

Al is het een lease auto... het is wel JOU auto, wanneer iemand zo'n geintje bij mij flikt ben ik woedend, en als ik hem zal vinden zal ik hem alle straten van doorn laten zien... Ondanks dat het een lease auto is
wink.gif

[/ QUOTE ]
Tuurlijk, als ik een jochie m'n auto zie bekrassen of id gaat ie ook horizontaal richting een massief hard voorwerp en praat hij een toontje hoger erna.

Maar ik doel meer op de financiele kant van de situatie: dat is een stuk minder erg dan wanneer het je eigen bezit betreft (want dan wordt het ook nog een bak met geld betalen of je noclaim zien verdwijnen...) en dat mag dan misschien een troost zijn en rede om even te zuchten en te denken "Nou ja, gelukkig is 't een leaseauto, anders wat het nog erger...".

Roli

Lid
Bedankt voor de heerlijk uit 1 lopende reacties.

Wel leuk om te zien dat er veel zijn met een andere kijk op dit soort dingen.
Zelf weet ik natuurlijk dondersgoed dat er vele ergere dingen zijn. En ik kan nu ook wel weer lachen. Het enige wat ik wilde delen is het verdriet en kwaad zijn om dit gezeur.

En natuurlijk ben ik blij dat het een leaseauto is. Vanmiddag een Touran neergezet, en de O2 meegenomen. Het zal allemaal wel netjes opgelost worden. Al hoop ik wel dat ie voor volgende week vrijdag weer terug is. Weekendje naar duitsland doe ik toch liever in mij Skoda als in de Touran.

Desalniettemin... Bedankt voor de reacties.

Mark

Banned
Schade blijft schade, het valt in dit geval nog mee maar je zit toch achteraf ook steeds met de papierwinkel te kl*t*n.
Je kunt je op 1 ding troosten, diegene die het geflikt heeft hopelijk ook een flinke onkostennota aan zijn wagen na dit grapje (en geen all risk).

Frankie

Actief lid

Frankie, leer nou eens lezen, man! Dit is de zoveelste keer, dat ik je kritiek zie geven, doordat je berichten niet volledig hebt uitgelezen...

[/ QUOTE ]

Gelezen heb ik het, geloof me maar. Vraag me trouwens sterk af wat er oorspronkelijk op de plek van "[piiieeep]" stond. Juist door die zin was ook mijn reactie enigzins fel. Maar goed....

ByeByePeugeot

Actief lid
Ik kan mij nog herinneren toen ik mijn eerste, zelf uitgezochte auto kreeg, Trots als een pauw dat weet ik nog. Echter drie dagen na ontvangst zat er een meneer in mijn auto de radio er op een redelijk onhandige manier uit te steken. Drie maanden later was mijn bumper rechts achter beschadigd inclusief mijn velg. Nu zal je denken das [piiieeep] maar nu komt het.....

Al kijkend uit het raam vanaf de eerste etage, in afwachting op de terugkeer van mijn lieve, boodschappen doende vrouw, zag ik dat mijn auto met volle vaart in de kont geraakt werd. De klap was enorm, de schrik ook. Niemand gewond maar de 307 was van een mooie 5 zitter veranderd in een 2 zitter.

Schade is schade, klopt. Maar het doet toch elke keer weer pijn. Ben erg benieuwd wat mijn toekomstige nieuwe schoonheid voor me in petto heeft.

Frankie

Actief lid
ik heb trouwens een ongeveer zelfde geval gehad. Bij mij was t echter al na één week
frown.gif
En de veroorzaker was bekend. Ging met een collega naar n gecombineerde Seat/Skoda dealer. Sta binnen te wachten en een peuk te rollen, zie een gast met een oudere Omega in zijn achteruit in mijn bumper jassen
confused.gif

Die kerel wou een stripje op de bumper terugdrukken en wegrijden. Mooi niet dus. Was een auto handelaar en die begreep niet waarom ik zo moeilijk deed. Achteraf bleek: bumper ontzet, bekrast, achterlicht unit kapot.. MAAR het ergste was nog dat ze bij "herstel" van de schade mijn auto een klantvriendelijke poetsbeurt hadden gegeven. Alleen de achterkant (hadden geen tijd meer) en met een spons vol zand of zoiets....
mad.gif
De hele zaak meteen, na een week onder de poetskrassen.. Maar goed, wordt weer veel te lang zo. Ik snap dus hoe je je voelt roli !! hoop dat t oké uitpakt.

Timothee

Actief lid
Ik kan me de frustratie heel goed voorstellen! Ik had mijn auto net 3 dagen toen een steen met volle vaart een stukje uit mijn voorruit tikte. Nooit knalt zo'n ding tegen je auto, behalve als ie net nieuw is!

Ondanks dat het een lease auto is, flipte ik op dat moment toch wel ff. Ik behandel mijn auto nl. alsof ik hem van mijn eigen geld heb moeten kopen, ook al is dat (gelukkig
smile.gif
) niet het geval! Ik zou willen dat meer leaserijders dat deden zodat de verzekeringen van lease-auto's niet zo hoog zouden zijn. Door alle schades de laatste jaren, zijn ze bij ons op kantoor over moeten stappen van verzekeraar met ook voor ons als rijders financiële nadelen.

Matra_Murena

Actief lid

</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />

wink.gif

[/ QUOTE ]

wink.gif

[/ QUOTE ]
Tuurlijk, als ik een jochie m'n auto zie bekrassen of id gaat ie ook horizontaal richting een massief hard voorwerp en praat hij een toontje hoger erna.

Maar ik doel meer op de financiele kant van de situatie: dat is een stuk minder erg dan wanneer het je eigen bezit betreft (want dan wordt het ook nog een bak met geld betalen of je noclaim zien verdwijnen...) en dat mag dan misschien een troost zijn en rede om even te zuchten en te denken "Nou ja, gelukkig is 't een leaseauto, anders wat het nog erger...".

[/ QUOTE ]

Dankzij deze gedachte van veel mensen die een leasebak rijden is de leaseprijs hoog. Als iedereen die een leasewagen rijd er zo zuinig op zou zijn als ware het hun eigen auto met hun zuur verdiende centjes betaald, dan zou de lease een stuk goedkoper kunnen zijn en hoeven de goede lease-rijders niet onder de slechte te leiden.

Hoop dat je na reparatie niets meer ziet van deze aanrijding!

nomad

Senior Member

Groetjes

[/ QUOTE ]

Strakke opmerking "forumhost". Ben benieuwd hoe jou reactie is als iemand jouw Fabia flink beschadigd heeft en dan geen briefje acterlaat. Maar gezien je reactie hier, zal je er geen traan om laten en gewoon verder gaan met je dagelijkse dingen....

Bovenaan Onderaan