</font><blockquote><font class="small">Citaat: Matra_Murena</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Wallie</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat: DJNeO</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Wallie</font><hr />
Eerste kras is altijd erg... maar kop op, 't is een leasebak
[/ QUOTE ]
Dit vind ik geen relaxte opmerking....
Ik heb een kennis, even oud als ik ben en die heeft zelf ontzettend hard gewerkt en gespaard om een rode Alfa 156 te kopen (die heeft ie nu zo'n 4 a 5 jaar...)
2/3 jaar geleden rijdt ie op de weg en een 1 of andere muts boord haar VW Transsporter busje in zijn zeikant...
Vervolgens krijgt hij de opmerking naar zijn hoofd gesmeten van, ag jongen.... het maakt niet uit het is toch maar een lease auto... Morgen heb je weer een nieuwe voor de deur staan...
Zo'n opmerking komt dan erg hard aan!!
Al is het een lease auto... het is wel JOU auto, wanneer iemand zo'n geintje bij mij flikt ben ik woedend, en als ik hem zal vinden zal ik hem alle straten van doorn laten zien... Ondanks dat het een lease auto is
[/ QUOTE ]
Tuurlijk, als ik een jochie m'n auto zie bekrassen of id gaat ie ook horizontaal richting een massief hard voorwerp en praat hij een toontje hoger erna.
Maar ik doel meer op de financiele kant van de situatie: dat is een stuk minder erg dan wanneer het je eigen bezit betreft (want dan wordt het ook nog een bak met geld betalen of je noclaim zien verdwijnen...) en dat mag dan misschien een troost zijn en rede om even te zuchten en te denken "Nou ja, gelukkig is 't een leaseauto, anders wat het nog erger...".
[/ QUOTE ]
Dankzij deze gedachte van veel mensen die een leasebak rijden is de leaseprijs hoog. Als iedereen die een leasewagen rijd er zo zuinig op zou zijn als ware het hun eigen auto met hun zuur verdiende centjes betaald, dan zou de lease een stuk goedkoper kunnen zijn en hoeven de goede lease-rijders niet onder de slechte te leiden.
Hoop dat je na reparatie niets meer ziet van deze aanrijding!
[/ QUOTE ]
Ik zeg niks over zuinig zijn op m'n auto, ik ben er zuinig op, trek niet door als hij koud is, controleer om de 5000km 't oliepijl, parkeer voorzichtig in, ram de kofferbak niet hard dicht, stofzuig hem soms, etc, en na ruim 50.000km in 11 maanden, zelf nog geen schade eraan gemaakt.
Misschien een beter voorbeeld: Ik kwam ook een keer terug bij m'n auto bij een groot winkelcentrum: had schijnbaar iemand z'n deur tegen me aangekwakt, hup, een deukje in 't portier. Nou kan ik me daar wel kwaad om maken, feit blijft wel dat:
A. Ik er niks aan kan doen (misschien niet meer naast duitsers parkeren?
)
B. De leasemaatschappij het betaald (en als 't een eigen auto was had ik het er in laten zitten, vond het persoonlijk de moeite niet om het eruit te laten halen)
Waarom zou ik er dan nog wakker van liggen? Om de man van de leasemaatschappij maar te citeren die zelf voorstelde het te herstellen "Dat is uw probleem verder niet, daar rijdt u een leaeauto voor, wij zorgen dat het herstelt wordt".
Wat ik wil zeggen, is, dat je bij een leaseauto geen financiele domper hebt bij schade en minder romslomp (daar is 't een leaseauto voor). Dit is toch gewoon een feit? Heeft volgens mij niks met "de instelling van leaserijders" te maken... of heb ik het mis?
Wat ik NIET wil zeggen, (en wat wel gesuggereerd wordt), is dat je met je leasebak maar kan doen wat je wilt, alsof het een winkelwagentje is, dat vind ik moreel not-done, en achteraf bij 't inleveren van de auto krijg je er als je pecht hebt toch de rekening wel voor...