Hakar
Donateur
Jammer dat ik / we alleen losse kabeltjes zien.
Ik snap dat je achterin begint met het aansluiten op de aansteker, dan heb je zicht.
Bij je vorige foto's zag ik dat je de zwart rode draad hebt gelust op de bruine draad.
Daarna denk ik de zw/r draad te kunnen volgen naar de zwarte rail voor de aansluiting op de achterlichtunit.
Heb je daar een massa verbinding proberen te maken, of is de zw/r draad daar ergens op door gelust?
Daar pak je namelijk geen massa mee.
Had je het advies ook opgevolgd om alles weer los te nemen en dan opnieuw te beginnen.?
Wanneer je twee losse elementen hebt, dus camera en monitor los van elkaar, moet je het ook als twee losse lementen bekijken.
Daarom zou ik beginnen met alles los, de camer eerst aansluiten, met rode draad op de plus van de achteruitrijverlichting ( volgens mij blauw zwart, en de zwart rode op een goed massapunt zoals bijvoorbeeld achter je linker kofferbak bekleding net onder je C stijl.
Alle andere massapunten geven geen goede massa.
Test dan of de camera werkt, en of je zekering er niet uit knalt.
Werkt dit goed, hou je dan bezig met de monitor.
Als het goed is heb je bij of de monitor of de camera een lange draad van pak um beet 6 meter geleverd gekregen met 2 gele tulp pluggen.
Kijkend naar de stekkers die ik bij jou zie zou de de gele plug dan in de witte plug van de monitor moeten komen.
Dan in de rode plug van de monitor de plug met zw / rode draad en de rode draad.
De rode draad van die plug aansluiten op een voeding van 12V, en de zwart rode op een goed massapunt.
Ik heb dat gedaan bij mijn zekeringkast en aangesloten op nummer 10 met een blokje van Ali.
op de foto zie je zowel de rode als de zw /rode draad uit de A stijl komen , de zw / rode is aangesloten op de torx net achter de blauwe verbindingshuls. De rode zit op het blokje met nummer 10 en is voorzien van de originele 5 amp zekering en een 10 amp zekering voor de camera.
Tweede foto heb ik gejat van Ali, die post ik in de volgende reactie.
Ik snap dat je achterin begint met het aansluiten op de aansteker, dan heb je zicht.
Bij je vorige foto's zag ik dat je de zwart rode draad hebt gelust op de bruine draad.
Daarna denk ik de zw/r draad te kunnen volgen naar de zwarte rail voor de aansluiting op de achterlichtunit.
Heb je daar een massa verbinding proberen te maken, of is de zw/r draad daar ergens op door gelust?
Daar pak je namelijk geen massa mee.
Had je het advies ook opgevolgd om alles weer los te nemen en dan opnieuw te beginnen.?
Wanneer je twee losse elementen hebt, dus camera en monitor los van elkaar, moet je het ook als twee losse lementen bekijken.
Daarom zou ik beginnen met alles los, de camer eerst aansluiten, met rode draad op de plus van de achteruitrijverlichting ( volgens mij blauw zwart, en de zwart rode op een goed massapunt zoals bijvoorbeeld achter je linker kofferbak bekleding net onder je C stijl.
Alle andere massapunten geven geen goede massa.
Test dan of de camera werkt, en of je zekering er niet uit knalt.
Werkt dit goed, hou je dan bezig met de monitor.
Als het goed is heb je bij of de monitor of de camera een lange draad van pak um beet 6 meter geleverd gekregen met 2 gele tulp pluggen.
Kijkend naar de stekkers die ik bij jou zie zou de de gele plug dan in de witte plug van de monitor moeten komen.
Dan in de rode plug van de monitor de plug met zw / rode draad en de rode draad.
De rode draad van die plug aansluiten op een voeding van 12V, en de zwart rode op een goed massapunt.
Ik heb dat gedaan bij mijn zekeringkast en aangesloten op nummer 10 met een blokje van Ali.
op de foto zie je zowel de rode als de zw /rode draad uit de A stijl komen , de zw / rode is aangesloten op de torx net achter de blauwe verbindingshuls. De rode zit op het blokje met nummer 10 en is voorzien van de originele 5 amp zekering en een 10 amp zekering voor de camera.
Tweede foto heb ik gejat van Ali, die post ik in de volgende reactie.