vandaag de keuze gevallen de vrouw heeft gesproken
.
uit de twee na bezichtiging was de keuze makkelijk. hier het verhaal.
De equipe plus 8750 was dan wel de gedood verfde favoriet, echter had er een hond in gezeten overal haren en deze was al "goed" gereinigd verkoper kon niets betekenen. Had een deukje hier en daar maar is geen nieuwe maar toch...., maar toen het na het proefritje de auto was opgedroogd van de regen kwamen er meerdere dingen naar boven, lekkende deuren, en een dikke barst/scheur in de bumper. de verkoper wilde wederom niets hier mee doen, en adviseerde mij om voor 450 euro de achterbumper te laten spuiten dat moest ik gewoon betalen?!?!
de prijs van 8500 na onderhandeling was precies ons budget maar ja.... 450 erbij. de deuken, de verkoper die niets wilde regelen sja... en daarbij kwam ook nog eens dat de auto erg zenuwachtig was. en dat je hoog in de toeren moest schakelen wilde je vooruit komen. ook deze versie had geen full dot matrix display en alleen onder de kilometer teller de boodschap bouwjaar 11-2005. met een gemengd gevoel de winkel uit... (banden hadden 2,5 mm profiel en de velgen waren standaard 15inch skoda) kortom naar onze wens 8950 euro.
wat me wel opviel is dat de auto wel ZEER goed van buiten was gepoets zelfs de remschijven en alles gespoten (ook de remmen geraakt). de remmen kraste ook en nog wat opmerkingen richting de verkoper die hij weg wuifde met de afleverbeurt.
de andere auto de spirit plus 55kw uit 06-2006. daar was het een hele andere wereld stond voor 8250 te koop, had geen velgen, geen sport intrieur. maar na een proefrit, stukken fijner lager schakelen, sneller vooruit leek wel (maar toch is het 19kw minder !!? erg vreemd) maar de auto voelde fijner, de sport stoelen stja... dat zat er niet in een mindere opgave maar het liet ons de pret niet drukken, de stoelen zaten fijn en mijn vrouw reed erin of ze eral jaren mee reed. alles zat goed in de lak geen krassen en deuken en de auto was NIET gewassen of extra opgepoest zoals de bovenste, toen kwam het gesprek, velgen van een andere fabia met nieuwe banden erop geen meer prijs, een 60dkm beurt erbij 6mnd bovag gepoetst bij aflevering overschijving enz. instaplijsten erbij en dat alles voor 7850 een prijs verschil van 650 euro (eigenlijk 1100 met spuiten wel reeel blijven). de vrouw vond deze licht grijze kleur mooi.
kortom een overeenkomst voor 7850 en een skoda freak erbij.
wat de plussen en minnen in het kort
equipe plus vs spirit plus
zenuwachtig - rustig en lagere toeren prettiger rijden+
sportstoelen+ standaard -
standaard deur grepen- meegespoten deurgrepen+
geen zijarbaigs - wel zijairbags+
11-2005 - 06-2006 +
kmstand gelijk
geen dotmatrix - dot matrix+
bovag garantie gelijk
niet zo klant vriendelijk- zeer klant vriendelijk+
lak beschadigd - zeer nette staat veel minder beschadigd +
deuken- geen deuken/deukjes+
rest van opties gelijk
ASR + geen ASR-
radio + geen radio-
speakers gelijk
ik hoop dat ik lekker lang plezier kan maken in deze fabia combi las dat er al freaks waren met bijna 200dkm +
en wel op GAS (daar moet je vrouw toch mee koken
)
mijn vrouw en ik vonden de 74kw erg zenuwachtig rijden, en je moet veel later schakelen 4000-5000 wil je het gevoel hebben dat je opschiet.