Nou, ik verdien ok maar ook wij hebben 2 opgroeiende kinderen thuis (en eerlijk is eerlijk, ook die kosten veel geld
).
Vandaag weer met de Auris TS gaan rijden. Ik vind de auto typerend als 'het gaat wel'. Er zit op de lease uitvoering eigenlijk alles op wat je nodig hebt, climatronic, cruise control, led koplampen etc. Alleen alles voelt zo plastic en gedateerd aan. Sommige delen van het interieur zijn echt niet meer van deze tijd haha. Zelfs de sleutel lijkt op een auto uit 1996 (niet dat het wat uitmaakt). Eerlijk gezegd, qua rijcomfort valt hij best mee. Zolang je niet hoeft te versnellen wil dat zeggen, wat geeft die motor dan een geluid en herrie... Wat dat betreft rijdt de DSG echt veel rustiger en prettiger.
Verder hoor je (als de radio/muziek uitstaat) ook de elektrische geluiden van de motor (zoemachtig). Al zal dit denk ik naar verloop van tijd niet meer opvallen als je er elke dag in rijdt.
Al met al is deze auto puur financieel aantrekkelijk, niet voor het rijplezier. Per jaar scheelt het met de Octavia €1.900-, per jaar dus voor de hele lease periode €7.600-, En dat is serieus geld. De Octavia is veel mooier om te zien en een spannendere auto qua rijbeleving.
Helaas was de Seat Leon ST niet beschikbaar bij de dealer (zijn er wel langs geweest). Vond deze wel sportiever ogen in de showroom, de Octavia is in mijn ogen iets 'volwassener'. Verder nog in de Superb gereden (wat een mooie auto!!) maar de 1.6TDI is echt veel te licht voor deze auto. Dit gaat ten koste van de rijbeleving. Scheelt overigens maar €27 per maand netto t.o.v. de Octavia. Helaas valt de 2.0TDI buiten onze leaseregeling om te kiezen (DSG geen A label).