Hulpveren of niet?

louike

Actief lid
Ieder zijn ding hij komt wel nog hoger te staan dan ie al stond.

Inderdaad, ieder zijn ding, maar ik vind persoonlijk Skoda vaak af fabriek al te hoog op de pootjes staan. Als je er dan toch hulpveren op zet, zou je wat mij betreft ook nog een bus verfafbijt over de dorpels en wielbogen morgen smeren: noem je hem daarna "Scout" :maakmegek:

Eibach is een goede en ook nog eens erg mooie oplossing wat mij betreft...

Met mijn onlangs aangeschafte O3 Combi 1,4 TSI zal ik een Caravan van 1400 Kg moeten gaan trekken, waarbij ik van plan was om zoveel mogelijk gewicht in de auto te plaatsen om de combinatie zo stabiel mogelijk te krijgen, immers is de auto erg licht tov de caravan.
Als ik nu in dit forum rondsnuffel is het doorzakken van de Combi echt een punt en vrees ik eerlijk gezegd de eerste ervaringen op dat vlak.
Is een Eibach set de goede oplossing voor dit probleem? Het huidige rijgedrag (zonder caravan) en uiterlijk is voor mij prima; op basis daarvan hoef ik geen aanpassingen, maar als het rijden met een caravan echt problematisch wordt op dat vlak......
graag jullie mening!

P.S. wat kost zo'n geintje in NL?

B

bijbeuner

Mijn vorige wagen was een superb break 2.0 tdi met dsg en hier trok ik een fendt met htm 1700kg,
kogeldruk bij lege caravan 85kg.
Het was in mijn ogen een must om achter extra hulpveren te plaatsen, ik heb gekozen voor hulpveren van MAD.
De wagen is zonder caravan een 1,5cm hoger gekomen wat ik niet erg vond, ook bij het rijden zonder caravan is het veergedrag bij belading en drempels een stuk beter geworden.
De veren heb ik zelf monteert ,is goed te doen als je handig bent en wat gereedschap hebt.
Ik heb wel na montage van de veren de lichten opnieuw laten afstellen.

grt. karl

CDK

Forumguru
Er zijn fans van hulpveren en er zijn fans van progressieve verlagingsveren, voor de looks zou ik persoonlijk voor een Eibach setje gaan, kosten zijn ongeveer 350,- onder een Ovtavia en een Superb rijd dat gewoon super. Als je dat geen optie vind dan zou ik de opblaasbare balgjes in de standaard avhterveren laten monteren, die zet je dan op druk wanneer nodig. Je kan het dan netjes laten monteren dat je vanuit je kofferbak met een compressortje de balgen van de juiste druk kan voorzien.
(Edit: o.a. @andrehj heeft dit en kan je er meer over vertellen, @micky heeft dan weer ervaring met Eibach icm een caravan :jaja: )

Bovenaan Onderaan