hulpveren of niveauregeling

andrehj

Forumguru
Cali we zijn nu 2 jaar verder. Hoe bevallen de hulpveren. Ik vind die automatische niveauregeling op basis van lucht ook wel erg sjiek.
Ik heb onder mijn S2 niveau"regeling" van MAD. "regeling" tussen aanhalingstekens, want je moet er gewoon zelf (naar eigen inzicht) lucht bijpompen. Maar het werkt verder goed.

cali05

Forumguru
Ze zijn mij prima bevallen. Heb er geen hinder van gehad bij rijden met een lege auto en bij extra belading achterin of met een caravan erachter reed lag de auto mooi stabiel.
Inmiddels al weer anderhalf jaar een Fabia Greenline

rickvandevelde

Senior Member
Bij de bestelling van mijn Superb combi heb ik er gelijk hulpveren achter onder laten zetten.
Dit eigenlijk gedaan door op dit forum de adviezen goed door te lezen en navraag doen bij mijn dealer.
Ik heb er nog geen moment spijt van dat ik dit heb laten doen.
Bij gewone belading merk ik niets maar bij volle belading hangt de boel niet door en kun je normaal over drempels rijden.
Ook met de boottrailer van 1500 kg en de kofferbal vol geen problemen.
Kosten waren dacht ik ongeveer 250 euro

reeseend

Forumguru
Vorig jaar voor de zomer ook een set Hulpveren Onder de Octavia laten zetten door Carsupport. Het bevalt me prima ondanks dat de RS een sport-onderstel heeft was deze toch niet stug genoeg voor belading en een caravan. Nu kunnen we redelijk drempels nemen en slaat de achterkant niet te ver door.

Bovenaan Onderaan