Hulpveren voorkeur op een Octavia Combi 1.6 TDI en af en toe Caravan?

bobby45

Actief lid
Zelf doen was niet echt moelijk garage krik onder de trek haak wielen los schijven even op hout blokjes iets laten zakken, armen van de schokbreker wiel lager los , bout er uit op krikken veer er uit pakken , hulpveer in de orginale draaien en klaar.

ik heb en gas tank en soms en caravan dus ik moest wel .

prijzen marktplaats 50 euro (golf past ook kijk maar even op de mad side)
anders 99 euro
.

MoZe

Lid
Ik heb de luchtbalgen van MAD net laten bestellen door mijn garage (geen dealer).
Kosten 210 euro excl. BTW, dus ongeveer 250 inclusief.
Hij verwacht 2-3 uur nodig te hebben om het eronder te bouwen.

michielp

Nieuw lid
Heb vandaag hulpveren laten m onteren onder mijn skoda octavia combi greenline.

Dit in verband met regelmatig een fietsenrek en in de zomer een caravan en het feit dat de greenline regelmatig de drempels raakt.
Mijn vorige hatchback deed dat veel en veel minder, verschil combi/hatchback of greentech en greenline.

De greentech heeft naar mijn weten het gewone onderstel en de greenline het iets (2cm) verlaagde onderstel (of je dat nu sport moet noemen weet ik niet, verkoopt natuurlijk wel beter, met sportonderstel).

Hij raakt nu geen drempels meer en voelt eigenlijk wel iets strakker aan. Daarnaast ziet het er beter uit, de achterkant leek altijd een beetje te hangen.
Nu niet meer, afstand band wielkast is nu ook beter in evenwicht vergeleken met de voorkant.

Bovenaan Onderaan