Hybride starten

Peet19986

Nieuw lid
Ik weet niet of dit bericht in dit topic hoort. Maar hier even een reactie: Een Kodiaq is een grote, zware auto. Met een relatief kleine motor en een elektroaandrijving. Als die elektroaandrijving weg valt omdat de accu leeg is hou je dus een grote, zware auto met een relatief kleine motor over. Die moet dus heel hard werken om het geheel op gang te krijgen (als hij eenmaal rolt gaat dat wel) en ook nog ergens een accupakket opladen. Dus ja, dat heeft invloed op het verbruik. Of het dan zeer onzuinig is hangt heel erg af van je rijstijl.
Dank, ik denk ook dat het beter is om de accu nooit helemaal leeg te rijden. Bij lange ritten is het gelijk starten op Hybride dan beter.
 

Eltjo

Forumguru
De ruiten ontdooien door je auto stationair te laten draaien ....?
Buiten de hierboven genoemde nadelen (duurt langer, extra vervuiling, meer slijtage), zal de omgeving dat fijn vinden - zo'n stinkende auto op één plek. En je auto krappen - crap ! :giggle: :unsure:

Ik heb diverse keren mijn autoruiten staan krabben in de stinkende stationair draaiende motor van de weinig sociale buurman die in die tijd o.a. zijn hond uitliet. Niet fijn, als je auto daar direct naast staat.

Prima, dat een hybride elektrisch wegrijdt als de brandstofmotor wordt ingezet, is dat meteen op een toerental dat boven stationair is.
 
Laatst bewerkt:

Skoda001

Nieuw lid
Vraagje aan de SKODA PHEV rijders van de Kodiaq2. Ik ontvang mijne eind Mei verwacht ik. Ik las ergens dat de auto zeer onzuinig is als de Accu leeg is. Wanneer je +/- 80 KM elektrisch rijdt en daarna overstapt over benzine omdat de accu leeg is de auto 1 op 10 begint te rijden. Ook zou het bijladen van de accu matig tot niet gebeuren... dat is bij andere merken anders.

Ik kan alleen maar iets zeggen over snelwegkilometers. Ik rij elektrisch binnen de bebouwde kom en daarbuiten gebruik ik de verbrandingsmotor. Ik rij dan tussen de 1:16 en 1:20.
 
Eens. Maar als je met een hybride structureel korte afstanden elektrisch rijdt en heel veel oplaadt, dan heeft die motor na 30.000 km misschien maar een paar duizend kilometer op brandstof gedraaid. Moet je dan de olie na een jaar al vervangen?
ja dat is wel gewoon het voorschrift. Er zit wel iets van variabele interval op, maar dat is alleen als X km binnen het jaar wordt bereikt. Waar je wel last van heb ookal gebruik je de verbrandingsmotor weinig is condens en verzuring. En mocht je weinig lange ritten rijden dan wat meer omdat het spul niet op temperatuur komt.

maar idd in theorie: zou je de olie wisselen en dan een jaar zonder motor rijden (schroef m dr maar gewoon uit haha!) dan zal ie idd na één jaar vragen om vervanging. Ik denk ook echt dat de volgende een EV gaat worden. Gebruik de O4 voornamelijk elektrisch..
 
Vraagje aan de SKODA PHEV rijders van de Kodiaq2. Ik ontvang mijne eind Mei verwacht ik. Ik las ergens dat de auto zeer onzuinig is als de Accu leeg is. Wanneer je +/- 80 KM elektrisch rijdt en daarna overstapt over benzine omdat de accu leeg is de auto 1 op 10 begint te rijden. Ook zou het bijladen van de accu matig tot niet gebeuren... dat is bij andere merken anders.
valt redelijk mee, 1 op 16 of zo, maar is ook niet altijd duidelijk de motor schakelt als nog veel tussen E en B. maar met een gehele lege accu vind ik heb toch minder rijden hoor, als hij echt leeg is dan wil hij eerst wegrijden op accu maar dat wil niet en dan klapt de benzine motor bij met een impuls in de aandrijflijn. dus eerst versneld hij dan valt hij dood en dan komt de benzine er bij na 1-2 seconden, soms wel hinderlijk.
 
Bovenaan Onderaan