Icon van stoelen in display en blauw lichtje

kwillems

Donateur
Bij het starten van mijn OC3 zie ik in het display drie icons van een stoel. Tenminste: ik denk dat het stoelen zijn. Kan iemand mij vertellen wart de betekenis daarvan is? Ik kan daar nergens informatie over vinden.

Verder zie ik aan de linkerzijde van de stuurkolom twee blauwe 'lichtjes'. Bij blauw denk ik aan bluetooth, maar dat zal wel te kort door de bocht zijn. Weet iemand waar dat voor is?

IMG_4377-2.jpg

Rallye

Forumguru
Blauw lichtje weet ik niet. Stoelen geven aan of de gordel gebruikt wordt.

Edit:
Hier staat wel iets over in je instructieboekje (te vinden via https://ws.skoda-auto.com/OwnersMan...18/Manual/Octavia/A7_Octavia_OwnersManual.pdf, nieuwste versie https://ws.skoda-auto.com/OwnersMan...36493658-54756ed1-8b80-4b4f-9f21-adf84b19babb).

Zie de schermprint van blz. 47 in de huidige versie van je boekje:
3035C210-7090-4536-B243-7FAE1AF7EA72.jpeg

Het gaat om het gebruik van de gordels achterin. Voorin geven een melding (ook akoestisch) als er wel iemand zit, maar de gordel niet gebruikt wordt (“sitzbelegungserkennung”).

Laatst bewerkt:

Arjann

Forumguru
Die blauwe lampjes zal van iets zijn wat achteraf ingebouwd is, want origineel zitten daar geen blauwe lampjes

kwillems

Donateur
Blauw lichtje weet ik niet. Stoelen geven aan of de gordel gebruikt wordt (“sitzbelegungserkennung”).

Donders bedankt !

Die blauwe lampjes zal van iets zijn wat achteraf ingebouwd is, want origineel zitten daar geen blauwe lampjes

Hmmm, ik zou echter niet weten wat er dan extra ingebouwd is. De auto komt uit de lease; bij de documentatie van de auto kan ik niets hierover vinden.
Daarmee begint het een mysterie te worden :-)

Zou het de Mijn Skoda module van PON zijn? Van een monteur begreep ik dat die op een wat aparte manier in de ODB poort zit, en die zit wel achter dat bakje...

kwillems

Donateur
Zou het de Mijn Skoda module van PON zijn? Van een monteur begreep ik dat die op een wat aparte manier in de ODB poort zit, en die zit wel achter dat bakje...

Ik denk eigenlijk niet dat het die module is, want dan zou er toch een QR-code te vinden zijn in de deurstijl van het bestuurdersportier?

kwillems

Donateur
Oeps ... ik had eerder vanavond niet goed gekeken. Ik heb wel een sticker met een QR-code in de deurstijl.
Met andere woorden: het zou nog steeds die Pon-module kunnen zijn.

kwillems

Donateur
Inmiddels heb ik een account proberen te maken in de MijnSkoda app. Dan krijg ik de melding dat mijn "kenteken geen connected voertuig" is.

voor alle duidelijkheid: het gaat me erom waar die blauwe lichtjes die achter de stuurkolom verstopt zitten van zijn.

LdN

Forumguru
Hmmm, ik zou echter niet weten wat er dan extra ingebouwd is. De auto komt uit de lease;

Ex lease, kan het zo maar een track & trace kastje zijn wat ze vergeten zijn uit te bouwen.
Is laatst bij ons ook eens gebeurt, zelfs het account was nog actief.
We konden in eens zien dat een van onze service wagens (een ex lease octavia) nu in Tjechie rond rijd.

HarrieSkoda

Forumguru
Het kastje dat ik in mijn vorige post bedoel is letterlijk in 2 sec los, gewoon met beleid voorbij het lipje trekken en voila.

True that! Is het opbergvakje tussen je stuurkolom en de motorkapontgrendeling.

Kun je altijd even proberen.

Ex lease, kan het zo maar een track & trace kastje zijn wat ze vergeten zijn uit te bouwen.
Is laatst bij ons ook eens gebeurt, zelfs het account was nog actief.
We konden in eens zien dat een van onze service wagens (een ex lease octavia) nu in Tjechie rond rijd.

Dat zou wat zijn.. wel slordig afgeleverd aan de TS dan trouwens..

Bovenaan Onderaan