Iets schokken rond 2000 toeren

polf

Senior Member
Idee voor foutcode 00895--> lees de bijlage van post nr 5 nog eens zou ik zeggen.:arghh:staat namelijk precies in wat je eraan kan doen. Helpt dit niet ga dan verder zoeken naar andere schakelaars. Uitvallen van de CC op een O2 gebeurd heel veel en de CC handel is heel vaak de oplossing. (Niks moet, maar geen feedback op een mogelijke oplossing nodigt niet uit om er meer energie in te steken.)

80 graden zegt op zich zelf niet zoveel. Heeft de auto een beetje moeten werken of was je na 5 min rijden al bij de garage? Indien de auto wel "warm" had moeten zijn kan het dus indicatie (sensor)zijn of de koelvloeistof is echt "koud" (thermostaat).
Is de waterslang boven de thermostaat al warm bij 80 graden? Kwestie van stukje rijden en voelen. Deze PD blokken hebben het niet snel warm als ze niet hoeven te werken dus een rondje scheuren en dan moet die thermostaat wel open gaan.Indien er direct al warmte voelbaar is in de slang blijft de thermostaat open staan en zal je deze kunnen wisselen.
(Indien de thermostaat niet open blijft staan zou ik er niks aan doen)
Thermostaat zit achter die plastic pijp naast je dynamo.
upload_2014-3-25_17-19-15.png
upload_2014-3-25_17-21-10.png
controleren: Thermostaat in een bak water verwarmen
-- Openingsbegintemperatuur ca. 87 °C
-- Volledige opening ca. 102 °C
 
Laatst bewerkt:

chris01

Senior Member
er komt een nieuwe cc handel in.dan is dit in ieder geval klaar.
heb in het verborgen menu de temperatuur opgezocht , deze blijft op 78 graden steken.
de slang naar radiateur is al na ongeveer 5 km warm.
 

chris01

Senior Member
monteur heeft er ook ingereden, deze kon er verder niets aan voelen.
motor loopt verder wel goed.
 

chris01

Senior Member
ben ik weer, nu ook koppeling incl massavliegwiel vervangen.
auto trekt nog steeds niet soepel door. moet toch wel goed te krijgen zijn ?
( alles nog keurig onder garantie !)
 
Bovenaan Onderaan