Ik ben nieuw

dj.verhulst

Forumguru
De nieuwe common-rail 2.0TDI schijnt er ook geen last van te hebben. Maar die is weer lastiger te tunen ivm de roetfilter. De 1.9 met 190pk is een heerlijke motor, maar ja die emissienormen he...



het is toch 110/143/170 ,, 190 heb ik niet van gehoord, wel dat er zo'n blok in een concept model zat ...

die emmisie eisen boeien niet zo ,, alleen roet word gemeten bij de apk

Welkom hier op het forum. jij bent behhorlijk bezig met tuning. klasse
Ik denk dat je de O1 bedoelt 1,9 tdi ?
de O2 1,9 van mij heeft een 6 bak. Daar komt volgende maand een chippie in van JD. die p520 ken ik die had ik in mijn Polovariant 1,9 150pk (110pk standaard) die ging als een raket. die zit in de pers daar kreeg ik nog een mooie 2500 eutjes voor :) had de 300k dik bereikt.


ik heb me destijd goed in gelezen hing rond in 3 forums
heb eens gekeken maar zag dat alleen golf 5 met 1,9 tegen meerprijs een 6 bak kregen in de prijslijsten van de O2 zag ik het nooit als optie staan ,, ook niet op de greenline modellen ...

heb wel eens overwogen om een 6 bak in te bouwen maar dat past echt niet , zou wel als ik een 105 pk 1.9 PD de 6 bak van een 130 pk model kunnen gebruiken.

ik wil nog wel een ander vast vliegwiel ,, en een sterker drukgroep en koppelingplaat ,, ik merk dat het gaat omdat ik relatief voorzichtig rij.
 

cvegreen

Forumguru
Een naamgenoot se . Ik noem ook Verhulst .
Verder is dat allemaal chinees over dat tunen , ik begrijp het wel maar heb er geen kaas van gegeten. Maar als dat een hobby van je is , is dat wel leuk natuurlijk .
 

dj.verhulst

Forumguru
Een naamgenoot se . Ik noem ook Verhulst .
Verder is dat allemaal chinees over dat tunen , ik begrijp het wel maar heb er geen kaas van gegeten. Maar als dat een hobby van je is , is dat wel leuk natuurlijk .

mijn tak woont al in nl voordat het huidige België voor zich zelf begonnen uit onvrede van het gezeik uit den haag ,, ( hadden wij dat hier boven de IJssel ook maar gedaan ) :winkie:
 

cvegreen

Forumguru
mijn tak woont al in nl voordat het huidige België voor zich zelf begonnen uit onvrede van het gezeik uit den haag ,, ( hadden wij dat hier boven de IJssel ook maar gedaan ) :winkie:

:ahum:ik begrijp het niet zo goed , ga het nog eens nalezen als ik wakkerder ben .
 

___JC___

Forumguru
het is toch 110/143/170 ,, 190 heb ik niet van gehoord, wel dat er zo'n blok in een concept model zat ...
die emmisie eisen boeien niet zo ,, alleen roet word gemeten bij de apk

Nee de 1.9TDI met standaard 150pk van vroeger kan makkelijk getuined worden naar 190pk. Dan heb je hetzelfde vermogen als een getunede 2.0TDI zonder die gevoelige turbo, dat bedoelde ik.

En de 1.9tdi met 150pk wordt niet meer geleverd door VAG omdat deze motor de emissienormen niet haalde. Daarom zijn ze door gaan ontwikkelen en nu zelfs overgestapt op common rail.
 

dj.verhulst

Forumguru
Nee de 1.9TDI met standaard 150pk van vroeger kan makkelijk getuined worden naar 190pk. Dan heb je hetzelfde vermogen als een getunede 2.0TDI zonder die gevoelige turbo, dat bedoelde ik.

En de 1.9tdi met 150pk wordt niet meer geleverd door VAG omdat deze motor de emissienormen niet haalde. Daarom zijn ze door gaan ontwikkelen en nu zelfs overgestapt op common rail.


die 150 1,9 is een 130 die ze verder getuned hebben ,, er zitten dikkere leidingen op , maar inderdaad die kon niet door de nieuwe normen heen
maar die 150 zit alleen in de golf en niet in de O , je kon bij O1 wel de 130 krijgen met 6 bak zijn redelijke zeldzaam ,, en dan tunen richting de 190
 
Bovenaan Onderaan