@Rosinfeld Ik hoop dat ik nu op die zgn. Stamtafel zit. Ik ben absoluut tegen het lijden van dieren, laat ik dat voorop stellen. Edoch voordat je er erg in hebt, heb je al heel veel vlees gegeten en gebruik gemaakt van dierlijke producten waar dieren meer of minder voor hebben moeten lijden. Dons, wol, misschien ook wel melk, maar vooral vlees. Toen je kind was, waren het je ouders die dat bepaalden. Later ging je daarover nadenken, nadat je gruwelijke praktijken zag, en nam je zelf 'n standpunt in. Inmiddels waren al heel veel kinderen jij misschien ook wel, min of meer verslaafd aan de fijne smaak van vlees en kom er dan nog maar eens van af. Maar ik huldig je standpunt, dat wij niet van vlees en uiteraard ook vis! afhankelijk zijn. Doktoren en voedseldeskundigen vinden immers dat je minstens 1x p/week vis moet eten, om zo gezond mogelijk te leven en die vissen sterven de verschrikkelijke verstikkingsdood. Leve de nieuwe haring, tonnetje naar de koning. Zelf eet ik plantaardige vleesvervangers waarin lupine is verwerkt.
Maar het punt van het lijden van dieren is niet te voorkomen omdat roofdieren geen enkele emotie kennen en van vlees e/o vis afhankelijk zijn.Dus dieren en vissen blijven lijden!
Joop.