Ik heb een extra sleutel nodig

micky

Forumguru
gewoon verkopen en geen service bieden...

ik ben een tijd op zoek geweest voor onze Fiat 500, want die heeft maar 1 klapsleutel en een nieuwe kost €260,- miemand kunnen vinden zowel in Nederland als buitenland die een online gekochte sleutel aan het werken heeft gekregen..

Chatslet

Forumguru
Er staat toch gewoon in je handleiding hoe je sleutels in moet leren? Je regelt gewoon dus ergens een tweede hands klapsleutel van Skoda/VW/Audi/Seat, bijvoorbeeld bij een sloop/ebay/marktplaats/autoschadebedrijf ofzo. Daarmee ga je naar een sleutel boer. Die vervangt dan de baard van de tweede hands klapsleutel en slijpt er een kopie van je bestaand autosleutel in.
Vervolgens sta je in je auto en doe je het volgende:
- Sleutelbaard in contaktslot steken
- Contact binnen 5seconden in-, uit- en weer inschakelen
- Na opnieuw inschakelen van het contact max. 15 sec wachten om handmatig deuren te vergrendelen met de 2e sleutel of de vergrendelingknop in het portier
- Vervolgens binnen 30 seconden na vergrendelen, 2 maal de ontgrendelingsknop of de vergrendelknop indrukken
- De nieuwe sleutel is ingeleerd

Sleutelboer of dealer kan hem ook inleren.

Cordoba

Forumguru
Dat is inleren op de centrale vergrendeling en niet inleren op de ECU betreffende de startonderbreker.

Weet je dat zeker Michel? Ik heb al meer gelezen dat met behulp één ingeleerde sleutel, een andere sleutel ingeleerd kan worden, waarbij je als ik het goed heb onthouden, voor het 2e deel de twee sleutels moet verwisselen, en de procedure herhalen.

Overigens weet ik van meerdere mensen dat Vagtechniek ze geholpen heeft met het inleren van een nieuwe sleutel, dus die moeten het zeker kunnen.

Chatslet

Forumguru
Daarmee leer je je sleutel ook in op de startonderbreker. Uit me hoofd kun je zo maximaal 4 sleutels inleren. aken als radiozenders, stoelposities etc... zijn per sleutel afhanklijk dus dat moet je dan wel weer handmatig instellen.
Een dealer kan ook zeker helpen. Het s in ieder geval een goedkoper alternatief dan een volledig nieuwe sleutel.

Bovenaan Onderaan