Inbouw DAB +

Arnout84

Senior Member
Oké, maar dat is dan toch niet de originele manier neem ik aan?
Je legt de kabel dan via de zijkant onder de bekleding door naar richting het dashboard? Kom je dan makkelijk en op een goede manier achter je radio uit? En die kabel moet dan zeker lengte genoeg hebben anders zit je met een probleem.

Nee klopt, maar waarom zou je dat doen? De kans dat je de hemel beschadigd is groot. 6 mtr coax is afdoende, hou je ruim over zelfs. Je kan hem links leggen via de onderzijde van het stuur. Laatste stukje naar de radio is het makkelijkst met een grote tyrap of ijzerdraadje

Niels83

Forumguru
Maar. Het probleem in geluid kwaliteit komt toch niet van de ontvangst?

Ik zou eerder denken aan speakers en geluidsisolatie in de deur. Maar als een draad trekken al spannend is.

Arnout84

Senior Member
Maar. Het probleem in geluid kwaliteit komt toch niet van de ontvangst?

Ik zou eerder denken aan speakers en geluidsisolatie in de deur. Maar als een draad trekken al spannend is.

Geloof me, een wereldontvanger van de Action heeft nog beter ontvangst. De FM van de RCD 215 is gewoon heel slecht.

Blackciti

Senior Member
Inderdaad, ik heb al heel wat auto's gehad en van verschillende merken, maar nog nooit zo'n slechte radio aangetroffen als in deze Citigo, die overigens mijn eerste auto is van het VW concern, die ik nu een half jaar heb. Bovendien is ook de ontvangst gewoon slecht te noemen. Eigenlijk een regelrechte schande voor een product van het VW concern waar men zo prat gaat op kwaliteit.

Een kabel van achter naar voren leggen is op zich helemaal geen probleem, maar ik heb eigenlijk weinig zin in zo'n operatie, temeer daar moeder de vrouw geen last heeft van de minderwaardige kwaliteit/ontvangst. Als die geluid hoort vanuit een batterijradio van tien euro is dat voor haar al goed genoeg, wat blijkbaar bij veel vrouwen het geval schijnt te zijn.
Ik heb thuis een Hi-End geluidsinstallatie waar ik ontzettend van kan genieten, maar haar zegt die geluidskwaliteit weinig. Dus... Maar misschien dat ik als het echt mooi weer wordt me toch nog bedenk.

Bovenaan Onderaan