Inbouw origineel skoda bluetooth carkit module

bobracing

Forumguru
Beste leden,

Mijn skoda fabia 1.2TDI was vanaf de dealer/fabriek voorzien van een mooie parrot MKI9200 zie ook de prijslijst van toen der tijd. Leuke opties en je kon handsfree bellen. Maar dan heeft je wagen een mooie luxe amundsen radio erin zitten en dan gebruik je de Phone knop enkel als mute...

Kortom ik wilde dat gewoon anders en origineel hebben! Dus ik ging op internet zoeken naar wat mogelijk was. Toen kwam ik op marktplaats een advertenie tegen van Automotive Parts Apeldoorn. Deze bied een compleet setje origineel VW aan voor €235,- welk bij de dealer iets duurder zijn. Na wat mail contact te hebben gehad besloten een setje te bestellen.
Vandaag kreeg ik het setje netjes per post geleverd en kon het inbouwen beginnen.
Inhoudt pakket:
1x foam houder voor de module
1x bluetooth module
1x kabelboom
1x microfoon.

Dit werkt enkel op de RNS310 als je de laatste firmware hebt zie foto (0351)
image.jpg

Dus begonnen met het loshalen van de radio, frame wat rondom de amundsen zit klip je zo los en vervolgens haal je de 4 schroefjes van de radio zelf los (geel) en haal je de 3 stekkers los. Vervolgs schroef je het paneel los van het dashboard welke met 8 schroeven vast zit, de 4 rode uit de foto en dan nog 2 aan de binnenkant in het midden en 2 aan de onderkant, dan klik je hem er zo uit.
image.jpg

image.jpg

vervolgens haal je een deel van de hemel los waar die 3 roosters inzitten, deze maak je los doos hem iets naar achteren te duwen en dan naar beneden trekken dan schiet deze los.
image.jpg

Nu kan je de microfoon aansluiten en deze gaat vanuit dit gat naar de rechter a stijl en dan tussen het rubber door richting het dashboard. Voor het gemak had ik het handschoenenkastje verwijderd zodat ik de kabel makkelijk door kon voeren, tevens afdekplaatje bij de kopse kant verwijderd.

image.jpg

Nu alle kabels bijna liggen kan je de grote aansluitkabel pakken en sluit je de stekkers aan. De kabel die naar de module gaat kan je onder het dashboard doorvoeren richting de kant van de deur waar je hem onder de dorpel kunt doorvoeren tot je bij de stoel komt. Nu moet je de stoel loshalen en de kan je de module daar aansluiten en de kabel erin klikken, foto's vergeten te maken maar komen nog!

Nu kan je het dashboard frame en alles weer monteren zodat de radio er weer in kan, ik deed eerst even testen of alles het deed. Ik moest wel even zoeken hoe ik een telefoon kon koppelen maar dat was vrij eenvoudig.... Sleutel in contact en Phone knop drukken, de volgende melding verschijnt.
image.jpg

Nu kan je de op je telefoon zoeken naar een bluetooth device, deze vindt je telefoon als het goed is vrij snel. Dan koppelen met 0000 en na verbonden te zijn verschijnt het 2e scherm.

image.jpg

Kortom hij werkt :)
Ik heb geen maxidot en geen knoppen op me stuur maar kan hem gewoon met het touch screen bedienen :)

Parrot eruit! en originele optie erin! Mocht iemand de parrot willen overnemen het was de luxe MKI9200.

Monteurtje

Forumguru
Zat er zo'n rechthoekig microfoontje bij? Als je het helemaal mooi wil hebben, zoek je een binnenverlichtingunit waar je die in kan klikken. Dan zit er naast de schakelaar een roostertje en daar achter komt dan de microfoon.

bobracing

Forumguru
@Monteurtje
ja die zat erbij gewoon origineel vw...
Waar kan ik dat rooster vinden of weet iemand er ergens eentje te koop@? Dan is het 100% ipv 99....

bobracing

Forumguru
Ja precies :)
Ik heb versie 15 nodig ?
Wat kost dat en weet iemand anders een sloop staan die skoda's heeft van een nieuw bouwjaar?

Monteurtje

Forumguru
Nummer 15 en dan kleur ivory denk ik. Denk dat er maar 2 of 3 kleuren zijn. Grijzige, zwart en misschien beige-achtig.
Volgens mij kan die er zo in. En dan werken die extra lampjes ook.

bobracing

Forumguru
Kost zoiets erg veel of valt het wel mee... stel het is maar een paar tientjes dan liever nieuw... maar weet van Mercedes dat dit soort dingen absurd duur kunnen zijn...
gr

Joske

Forumguru
op nummer 15 zijn wel veel variëteiten, daar doelde ik eigenlijk op :)

kost iets van een: €17,40

en de kleur die ik zie is parelgrijs, maar dat klopt wel volgens mij

edit: wat is de exacte bouwmaand/bouwjaar ?

Joske

Forumguru
ai..

deze versie van specifiek dit jaartal/bouwmaand kost blijkbaar wat meer.. :(

sorry :bloos:

Maar er zitten serieus wat verschillende versies tussen, durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken en te zeggen dat het met 100% zekerheid deze versie is. Bezoekje dealer lijkt me verstandigst (voor artikelnummer te checken ;) )

Naamloos.png

bobracing

Forumguru
DSC_0146.jpg

deze zit er nu in.
Maar voor 25 euro een nieuwe is nog niet duur.... op ebay duitsland staan ze tussen de 9 en 49 euro...
Waar moet je opletten,enkel kleur en uitvoering met knoppen of op meer ?

bobracing

Forumguru
Oke geeft niks :) Wachten we gewoon even af :)
Hoorde van de carkit aanbieder dat die van een Polo ook zou passen?:)

Joske

Forumguru
Er zijn idd veel "donoronderdelen" van VW-mama in roulatie in de verschillende VAGmerken, maar is moeilijk te zeggen over minder courante onderdelen. Kans is idd zelfs groot als je deze er uit haalt er gewoon een VW symbool langs de binnenkant staat ;)

Bovenaan Onderaan