Inhouden Superb

s-line

Forumguru
Hallo, mijn superb 1.8tsi houd in/haperd bij ca 2000 toeren .
Het voelt of dat je je gas loslaat en de toeren teller schommelt ook op dat toerengebied daar boven gaat hij prima. Heeft iemand dit probleem ook of al eens gehad.
Ik heb hem al uitgelezen maar er zitten geen storingen of iets dergelijks in.
Vrg.michiel

Kippie-style

Forumguru
Lmm enige sensor die vaak geen foutcode geeft als die toch niet zijn werk goed meer doet.

Een luchtslang klinkt beetje als wat mijne had inhouden laag toeren schommelen stationair, bij mij was drukslang van intercooler naar inlaat lek.

s-line

Forumguru
Ik heb geen open filter maar wel een green inlegfilter, het was niet voor de JD kuur maar ik heb al contact met hun gehad en volgens Mark kan het niet door de chip komen. Hij wil wel kijken hoe of wat,maar misschien kan ik ook zelf wat vinden voor ik weer 2uur die kant op rij.
Misschien toch slechte benzine,nu voor de 2e keer bij een bp express hier om de hoek,ultimate getankt.
En weet niet wanneer die weer aangevuld wordt met nieuw, Mark zei ook al dat ultimate ook niet altijd meer zo goed was tegen woordig!:thumbsdown:

Pendragon

Donateur
BP is toch BP, kan toch geen verschil in benzine zijn....tenminste als ik aan de discussie in het andere onderwerp denk ;)

s-line

Forumguru
Zou dat echt zo zijn joh..
Waarschijnlijk is de auto misschien nu gevoeliger na de chip tuning.
Laat ik hopen dat dit het euvel is dan.:nailbiting:

CDK

Forumguru
ik hoor wel eens berichten van jongens die de stations bevoorraden dat ze wel eens een restpartijtje overhouden van bijvoorbeeld euro95 en dat dan mogen 'dumpen' in de landtank van de euro98 of de v-power dit gebeurd bij zowel onbemande Shell als BP stations, maar ook omgekeerd hoor, restanten v-power en ultimate gaan ook gewoon bij de normale 95, dit kan op alle stations voorkomen, maar de mindere kwaliteit in een v-power of ultimate tank is uitsluitend bij onbemande stations.

s-line, weet je zeker dat het niet met de ketting of kettingspanner te maken kan hebben? als ik het bericht van Ekin-Yeti lees..... zijn 1.8 TSI hield ook in bij 2000rpm...... dat was een kostbare gebeurtenis uiteindelijk :(

Greetz Corné

CDK

Forumguru
In post 5 van jouw topic heeft guitar billy de link geplaatst en dan gaat o.a. Post 47 over inhouden bij 2000rpm en de daaropvolgende reparatie, ik hoop voor jou dat het NIET zo is uiteraard.

Succes!! Greetz Corné

Mijn net aangeschafte superb 1.4 tsi uit 2009 heeft hier ook last van. Houdt bij de lage toeren in. Tevens is de motor luidruchtig bij de koude start en heb ik nu al meerdere keer de melding oil pressure engine off gekregen. Maandag afspraak bij de dealer die denkt ook aan de nokkenasversteller. Blij dat er een jaar skoda garantie bijgekocht heb.

De dealer kon in ieder geval geen gekke dingen in de computer vinden

Bovenaan Onderaan