Inklappen van buitenspiegels

canth

Actief lid
De nieuwe Octavia is twee weken in bezit. Voorlopig overwegend positief. Er is echter één ding waar ik mij aan stoor. Het inklappen van de spiegels kon ik vroeger regelen vanuit de auto of met de afstandsbediening. Nu lijkt het er op dat ik de optie om dit met de sleutel te regelen kwijt ben. Via Columbus kan ik het in/uitklappen regelen, maar dit is een 0/1 optie. Of de spiegels klappen dicht als je de auto op slot doet, of ze klappen niet dicht. Vanaf afstand is dit ook niet meer te regelen. Vanwege de winter heb ik nu de spiegels op niet inklappen gezet. Ik zou de optie met de AB echter graag weer terug willen. Enige ervaring hiermee?
Is dit iets wat met KESSY te maken heeft? Ik heb al even rondgekeken op het forum, maar deze specifieke vraag heb ik niet kunnen vinden.

Bij mijn Elegance Bussinessline zit er linksboven op de schakelaar voor het verstellen van de spiegels een optie om zelf de spiegels in te klappen.

canth

Actief lid
Bij de octavia 3 dus helaas niet. Mijn O2 had dit ook en ik zou het graag weer willen hebben bij de O3.

Beun12

Forumguru
Via Google een stukje gevonden dat dit te activeren is met aanpassing via VCDS.
Misschien dat iemand hier die zoiets heeft er meer van weet

micky

Forumguru
als je spiegel niet wil klappen vanwege vorst gaat hij echt niet kapot hoor, dus daar hoef je je niet druk om te maken, anders spuit je een beetje antivries tussen de spiegels, maar geloof me deze auto's komen uit het oostblok waar vorst meer gewoon is dan bij ons ;)

micky

Forumguru
dat bedoel ik, ze zijn bij mijn volvo wel eens vast gaan zitten, maar de aandrijving is zo gemaakt dat hij niet stuk gaat.

chriss

Senior Member
Weet iemand toevallig of het uitklappen van de spiegels ook geactiveerd kan worden bij het van slot halen van de portieren. Nu gaat het uitklappen bij op contact, ik wil het graag eerder.

Beun12

Forumguru
Staat wel iets in het instructieboekje over de spiegels na ontgrendeling (afhankelijk v.d. uitrusting)

Gizzmo

Forumguru
Bij mij gaan ze pas uit en in bij van en op slot zetten. Volgens mij is er inderdaad ergens een setting in het menu, maar nu geen zin om te kijken ;)

micky

Forumguru
Bij de O3 gaan ze gelijk met het op slot zetten en van het slot halen van de deuren, dus het heeft niets met contact te maken bij mij, automatisch klappen kun je uitzetten in het menu

Antera

Donateur
Verschilt per auto ben ik achter gekomen sommige doen het wel met de vergrendeling de ander doet het met contact vreemd genoeg. er is en instelling die dit kan wijzigen

Joske

Forumguru
het is modeljaarafhankelijk..

de 2014 kan het wel, de 2015 niet.. althans zo ervaar ik het adhv ervaringen hier op het forum :)

micky

Forumguru
Ik heb vandaag gekeken, het hele spiegelverhaal is verdwenen uit mijn menu, maar ze klappen wel gewoon in met openen en sluiten, ook dipt hij gewoon bij achteruit rijden, volgende week zaterdag ben ik toch bij @Antera voor de verlaging van de O3 van mijn broer, heb hem al een berichtje gestuurd, hopelijk kan hij er naar kijken, dan neem ik mijn eigen auto ook mee :)

• Leuk
Waarderingen: TL@
Bovenaan Onderaan